Wat doet welk virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

guesswho

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Weet iemand misschien een site waar ik kan vinden wat elk virus doet,bijv dat het bepaalde programma's of de internet verbinding verbinding afsluit.

BVD

GuessWho:o

Wil je een virus gaan ontwerpen of heb je een virus waar je info over wilt?
Ik zoek meestal bij McAfee of bij Virusalert

Mischien kan je je vraag toelichten?
Wat is het idee erachter? Heb je zelf last van een virus of van problemen op je PC?

Veel kennisen vragen mij op hun PC na te kijken omdat ie gekke dingen doet.
Vaak hebben ze dan geen virusscanner geinstalleerd of spyware op de HD staan.
Nu ben ik vaker meer tijd kwijt met het doorzoeken van forums m.b.t. de foutmeldingen of het achterhalen om welk virus het gaat, dan dat ik alles opnieuw moet installeren.
Als er nu een site zou zijn die de symptomen van de virussen in een lijst heeft staan dan lijkt het me makkelijker om de fix-tool te vinden.

Trouwens mijn kennis op het gebied van programmeren reikt niet verder dan de dvd recorder, dus een virus ontwerpen is al helemaal niet aan de orde.

Groenten

GuessWho

Laatst bewerkt:
Dan lijkt het mij beter om bij die mensen een online scan te doen bij bijvoorbeeld Housecall of Symantec!
Een lijst met eigenschappen is er niet tot zover ik weet. Je zal echt op virusnaam moeten zoeken.
Je kan natuurlijk ook zorgen dat je voor die luitjes een virusscanner bij je hebt op CD Rom of je download er één.
Avast is gratis en erg goed!

Het probleem waar ik nu naar moet gaan kijken is dat de computer spontaan reboot als hij op internet is, het lijkt me dan lastig om online te scannen.

Groenten

GuessWho

Ik ben nog niet op huisbezoek geweest, ga ik vanavond doen.
Eens kijken of ik een foutmelding.
Ik houd jullie op de hoogte

Alvast bedankt

GuessWho

guesswho zei:
Het probleem waar ik nu naar moet gaan kijken is dat de computer spontaan reboot als hij op internet is, het lijkt me dan lastig om online te scannen.

Groenten

GuessWho

Zoek ook eens op sasser en blaster en download voor de zekerheid daar de tooltjes ook voor

Ik kan helaas niet vertellen wat de oorzaak van het probleem was.
De PC rebootte iedere keer na ongeveer 2 minuten, ik had niet eens tijd om Stinger of wat dan ook te laten draaien.
Toen ik in de bios wou kijken of de temperatuur van de CPU soms werd aangegeven bleef de PC gewoon aan.
Het was dus volgens mij niks met de hardware maar iets onder windows.
Ik heb XP er maar opnieuw op gezet en alles loopt weer als een zonnetje.

Toch bedankt voor het meedenken.

Groenten

GuessWho:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan