Wat gebeurt als je 4K/60HZ monitor via DisplayPort aansluit op videokaart van 4K/30HZ

Status
Niet open voor verdere reacties.

smikkelsmurf

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2013
Wat gebeurt als je 4K/60HZ monitor via DisplayPort aansluit op videokaart van 4K/30HZ

Hoe zit dat dan met de muiswijzer?
Zit er dan ook nog altijd een vertraging in de muiswijzer die storend is om er mee te werken?

Wat zijn nog andere nadelen?

nee alleen bij het spelen van games zal je Frame rate niet hoger dan 30FPS zijn maar bij normaal gebruik is er niks aan de hand.
hoewel ik zeer twijfel aan 30hz? displaypoort is standaard 60Hz en vrijwel iedere videokaart kan die refreshrate aan.

zou je wat meer info kunnen geven over de videokaart en monitor (merk model etc)

Laatst bewerkt:
Ik wil in de toekomst de: Seiki Pro SM40UNP 40.0-Inch 4K LED-Lit Monitor aanschaffen.
Die is echt 60HZ op een resolutie van 3840x2160.
Deze heeft nog geen HDMI 2.0 maar wel DP 1.2

Ik heb nu een PC-tje met DisplayPort die 4K op 24 of 30 hz kan geven.
Ik dacht dat je dan ook een video-uitgang van 60hz nodig had om conflicten te voorkomen.
Omdat men bij een combinatie van 60hz Videokaart (1920pix) met een monitoren van 30hz (1920pix) klaagt over een langzame muisaanwijzer, dacht ik dat er misschien toch wat andere nadelen aan verbonden zouden zijn als de hertzen omgedraaid zouden zijn zoals: 30hz op 4K Videokaart op een 60hz 4K Monitor.

Ik heb ook nog een videokaart liggen: Club 3D Radeon R7 250 Eyefinity 4
Deze geeft ook 4K op 30hz.

Laatst bewerkt:
als je met die R7 250 op een 4K monitor wilt gaan gamen ga je laggen die videokaart is bij lange na niet sterk genoeg om dat aan te kunnen.
je kan je geld dan beter besteden aan een degelijke game videokaart.

denk niet dat die R7 250 over DP 1.2 beschikt dus als je perse die 60Hz wil zul je een andere videokaart moeten kopen.
maar je kan het altijd proberen

Laatst bewerkt:
Als voor mij maar 1 ding duidelijk is.
Dat is dat ik er gewoon pc-werk mee kan doen zonder te moeten wachten op de muisaanwijzer.
Geen ge-game voor mij, wel films, en gewoon desktop-werk, beetje foto's enzo.

Ik zou met een setup als de TS voor ogen heeft niet met adapters gaan knoeien maar voor een degelijke videokaart kiezen zoals firest0rm ook aangeeft...
Dan weet je zeker dat het werkt en de kwaliteit ook naar behoren is.

Nog een keer!!!

dat ik er gewoon pc-werk mee kan doen zonder te moeten wachten op de muisaanwijzer.
Geen ge-game voor mij, wel films, en gewoon desktop-werk, beetje foto's enzo

Als er geen games mee worden gespeeld, dan speelt laggen ook geen rol als ik het goed begrijp.
Althans zolang de pc voor het bovenstaande gebruikt wordt.

Ook denk ik niet dat het op geknoei met adapters uitloopt.

Nog andere denkbare conflicten die zich kunnen voordoen ?
Of misschien ervaringen van mensen ?

Laatst bewerkt:
smikkelsmurf
scrapheap geeft aan dat je hoe dan ook een goede videokaart moet aanschaffen je eisen zijn nogal hoog voor een standaard videokaart.
ongeacht of je er mee gaat gamen of niet hoe hoger het aantal pixels des te meer Vram je nodig hebt je huidige R7 250 voldoet daar niet aan ook niet als je op 60Hz wilt gaan werken.
daar heeft hij de aansluitingen niet voor.

maar je kan het altijd proberen om op 30Hz 4k met die R7 250 te werken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan