• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

wat gebeurt er

Status
Niet open voor verdere reacties.

nynke253

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2016
Hallo allemaal,

in het bijgevoegde bestand vind je een lijst met data en namen. (deze namen zijn allemaal fictief gemaakt)
Ik heb via voorwaardelijke op maak ervoor gezorgd dat als ik een bepaalde naam gebruik de regel een kleur krijgt.
Tot zover gaat dat allemaal prima.
Echter nu wil ik een kolom nog achteraan toevoegen waarin ik neer wil zetten als er iets is gewijzigd op die datum. Maar wat ik niet wil is dat hij dat stuk dan een kleur geeft. Het zou gewoon wit moeten blijven maar wat ik ook probeer hij blijft die regel een kleur geven.
Hij voegt dan als het ware die nieuwe kolom toe aan de voorwaardelijke opmaak.

Wie kan mij uitleggen hoe dit komt en wat ik eventueel verkeerd heb gedaan

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Waarom een kolom toevoegen. Je kunt toch gewoon je opmerking in kolom G plaatsen.
In jouw voorbeeld bestand werkt het gewoon.
Als je echter kolom G selecteert en dan op toevoegen, dan wordt het opmaakbereik inderdaad meegenomen.

Heren bedankt maar wat ik bedoel als ik in kolom G2 bijvoorbeeld de tekst gewijzigd zet kleurt deze cel net zoals de rij en dat terwijl het bereik tot F staat

dat is idd een oplossing maar ik vraag me af waarom excel dit doet.
Dit is toch niet normaal?

ik zie niet wat er verkeerd gaat.

Als je echter een kolom toevoegt neemt hij voor het gemak van de gebruiker de opmaak van de vorige kolom mee.

Maar het is niet normaal dat je in een blad dat klaar is voor gebruik nog kolommen moet bijvoegen.

Bijlagen

emields,
Vul eens iets in in kolom H en zie wat er gebeurt ??:confused::confused:
Ik heb zelf eens een bestandje gemaakt en daar doet het probleem zich niet voor.

Bijlagen

Is toch alleen kwestie van het bereik aanpassen in de regels?

In het voorbeeld van nynke verandert het bereik zodra ik iets invul in kolom H of I etc.

In jouw bijlage in # 7 dus wel, probeer maar in kolom H etc.

Raar hé ?
Neem eens een kijkje bij Opties / Geavanceerd / Opties voor bewerken.
Daar vind je ook "Opmaak en formules van gegevensbereiken doorvoeren". Die staat vermoedelijk aangevinkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan