Wat heb ik nodig om een spel te maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dikkedinoh

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2011
hallo ik ben 12 jaar en ik woon in nijmegen.Kunnen jullie me helpen met iets?nou kijk,ik wou misschien een spel maken.waar je zo 3d rond kan lopen enzo.en dat je kan voetballen of/en schieten(met pistolen).ik weet dat dat echt heel moeilijk is en zo.en dat je een programmer taal moet kennen en veel tijd nodig hebt enzo.MAar mijn vader gaat over 1 maand een c++ boeken kopen.Zou ik dan zo een 3d online voetbal/kook/schietspel(met pistolen) kunnen maken? ik wou een team van 50+ als het kan gaan maken.En dan mischhien een paar jaar eraan gaan werken. En ik weet ook dat je moet kunnen moddeleren.Maar zou dit allemaaal mogelijk zijn? EN welk boek zou ik dan gaan kopen?van c++? EN hoeveel geld heb je ervoor nodig.ik weet dat je een server nodig hebt. Mijn vader heeft er nog een.Maar dus IS dit allemaal mogelijk en wat heb je ervoor allemaal nodig?

Laatst bewerkt door een moderator:
Zoek op YouTube naar gigafide en zoek dan naar zijn filmpjes over first person shooter

Ik zal alvast vertellen dat als je nog nooit geprogrammeerd hebt, een 3D-spel nog heel ver buiten je bereik ligt.

Als je graag snel resultaat wilt zou ik met Game Maker beginnen.
Wanneer je dan toch graag met een programmeertaal aan de slag wilt, zou ik niet meteen met C++ beginnen. Een taal als Python of C# is wat beginner-vriendelijker.

Als je al redelijk Engels kan, kun je je aanmelden op gamedev.net. Dat is een community die gericht is op het ontwikkelen van games.

ok

okw thanks ;) ik heb al gamemaker 8 pro ;) maar dan alsnog als ik over 5 jaar ofzo c++ kan is dat mogelijk met 50 mensen en dan een paar jaar eraan werken? en hoeveel geld zou je moeten hebben dan?

owhja

owja maar als je c# en c++ kan mengen zou ik dat wel doen.Wat kan je dan extra als je het dan mengt?

als je het echt wilt, trek er maar minstes 5 jaar voor uit, eerst moet je de engine schrijven met bv SDL en openGL voor de graphix, daarna moet je alles berekenen hoe alles moet bewegen, de modelen maken, de skins maken, daarna nog de werelden, hitcollsion, hitboxen. en ga zo door. Er zijn geen boeken op het maken van spellen in C++.
als je nu nog steeds wilt, maak dan eerst een simpel spel zodat je de basis heb van event handeling, gameloops enz.
en waarom ga je gewoon niet meehelpen met een opensource shooter die zijn er meer dan genoeg jij leer games maken en je hebt een eigen game ipv helemaal overnieuw beginnen.

Je hoeft niet 5 jaar te wachten en het hoeft je geen geld te kosten.
Dat hangt allemaal af van wat voor spel je wilt maken. Neem iets simpels in je hoofd, en kies dan iets wat nog 10 keer zo simpel is en begin daarmee :).

Dingen als engines zijn onzin om aan te beginnen wanneer je nog nooit een spel hebt gemaakt. Maak een spel. Maak dan nog een spel waarbij je misschien code uit je vorige spel kunt hergebruiken. Maak dan weer een spel waarbij je code van je vorige spellen hergebruikt. Als je zo een tijdje bezig blijft zou je al de code die je steeds hergebruikt apart kunnen houden, en dat een engine kunnen noemen.

Het nut van C# en C++ mengen zie ik niet in.

ok

oke ik ben nu bezig met game maker 8. ik heb al een schietspel en ik kan al naar link en recht lopen en springen ;)

ok

ok guys ;) tankhs maar je zegt toch dat het meer dan 5 jaar zou duren? da zou ik best willen ;) maar is het dan alsnog mogelijk?

Ik zeg niet dat het meer dan 5 jaar zal duren. Ik zeg dat dat afhangt van wat je wilt maken. In je eentje kun je binnen een korte tijd al aardig wat maken, zeker met Game Maker.

het beste is wel om zo snel mogelijk iets professioneler te gaan

Een game maken in C++ is nog vrij bikkel vooral omdat je in 3D wilt gaan werken zul je veel dingen eerst moeten leren zoals: Natuurkunde (Hoe snel valt iets, Hoe beweegt iets met kracht naar boven?) Matrix(Begin dan eerst met 2D matrices en dan 3D matrix.)

Maarja dan moet je nog de game loop kunnen maken,Classes schrijven en dan alles stukjes weer samen brengen tot 1 geheel. Ik zelf ben begonnen in VB, daarna PHP en nu AS 3 en alles wat ik daar uit leer nu combineer met C# met de XNA engine.

En geloof me het is niet om je af schrikken maar dat is ook vrij bikkel alles wordt al voor je berekend maar je moet alles toch nog zelf in elkaar zetten. Dus wat komt hier uit? Gebruik een game engine of gebruik Unity!! Ik heb zelf met de UDK lopen klooien maar ik kwam niet verder dan een level bouwen (GEEN AI of andere elementen!!) Dus begin daar aan als je veel snapt (Logica scripting ,AI , Physics (Natuurkunde), 3D berekenen.)

XNA kan ook maar leer eerst dan een programmeertaal die jou echt de basis leert. Flash met AS 3 kan ook een goede stap in de richting zijn. Begin met 2D doe daarna het 3D werk de game ligt niet alleen maar op het uiterlijk gameplay en de besturing is ook belangrijk, evenals de storyline.

Heb je vragen stel ze (Zelf doe ik een games opleiding programeren namelijk ;) )

als ik jou was zou ik naar dit youtube kanaal gaan: http://www.youtube.com/user/thenewboston
dan alle c++ dingen leren. als je dat kunt zal ik naar een opensource game gaan zoeken. daar codes gaan vergelijken en aanpassen. tot je opeen gegeven moment ze zelf kunt maken.
(als je nog ooit een team wilt dan doe ik mee xd :))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan