Wat heb ik nodig, Router of Accespoint?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jefvanoevelen

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2004
Hallo, Ik krijg een internetverbinding van Tele2 Lite Compleet. Hier is een modem bijgeleverd maar niet draadloos. Graag wil ik draadloos gaan, wat heb ik hier dan voor nodig. Alvast bedankt.

Je hebt het over een modem. Is het wel een modem van Tele2?

Als je dit zeker weet kun je met deze link wel uit de voeten.
Duidelijker kan het niet.

En hier staat je antwoord dus:
Maar wanneer gebruik je dan een accesspoint? Eigenlijk is een accesspoint alleen interessant als je modem toevallig over een ingebouwde router beschikt of in het zeldzame geval dat je al een (niet draadloze) router bezit die je wilt blijven gebruiken. In dat geval sluit je het accespoint op de router aan. Normaal gesproken kies je echter voor een router als je internet wilt delen en niet voor een accespoint.

Als dus het manual van dat modem het heeft over Nat ga het dan beter onderzoeken. Men werkt n.l. niet meer zo vaak met een modem maar noemt het wel vaak een modem. Krijgt jouw pc een ander ip nummer dan is het wel degelijk een router.

Laatst bewerkt:
Om juist te zijn is het dit :
Tele2 Compleet Lite wordt standaard geleverd met een gratis Digitaal box (i3 micro Vood 422).

Ga hier naar toe. Neem van de bovenste link cache. De link zelf werkt niet.

Wat Tele2 betreft kon ik niets vinden maar dus wel van die box.
Er moet een handleiding bij zitten. Pluis deze goed na, anders ga je iets kopen wat je al in huis hebt.
En als je het in huis hebt kun je dus wel een accespoint nemen mits dit kan bij die digitaal box. Daar heb
ik geen verstand van.

Laatst bewerkt:
Heb juist je link gelezen, maar daar wordt ik niet veel wijzer van.
Maar ik mag aannemen dat daar geen router op zit, anders was het wel draadloos... toch?

Wat ik daar zie vertelt over die digitaal box.
Daar zit een firewall op en een gateway.
Dat moet dus een router zijn.
Daarom is het ook handig om even je handleiding er bij te halen.
Woorden als firewall, gateway, nat en router zijn dan voldoende.
In dat geval heb je zeker geen router meer nodig maar een accespoint.

Maar ik mag aannemen dat daar geen router op zit, anders was het wel draadloos... toch?
Een router hoeft niet draadloos te zijn.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan