wat heb ik nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tieske123

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2006
Wat heb ik nodig.. het volgende.
Ik heb internet via @home. ik heb een router van sitecom met daaraan een draadje naar mijn desktop pc.
Nu verhuis ik mijn desktop naar de zolder toe, je voelt hem al aankomen daar wil ik dus internet. aangezien ik geen mogelijkheid heb voor een kabel door te trekken vanaf mijn router wil ik proberen draadloos te gaan.
Ik ga morgen een draadloos netwerk kaartje kopen voor mijn desktop.
Echter heb ik gehoord dat ik aan mijn router een kastje kan zetten die draadloos het signal naar de zolder zou zenden.
Ik heb geen idee wat dit voor kastje is en hoe het heet. Weet iemand een oplossing zodat ik op zolder mijn desktop gewoon op internet kan zetten?
Of moet ik een nieuwe router aanschaffen? iemand zei dat je een kastje op mijn huidige router kon zetten die draadloos signaal dan stuurt

Iemand verstand er van? helluuup

daar heb je een Acces Point voor nodig.
b.v. deze lynksys.
De prijs is hetzelfde als een gewone draadloze router.
Die zou je ook kunnen nemen en dan de Sitecom er tussen uit.

mvg leo

dat ziet er goed uit. Dus ik kan dat ding gewoon op mijn bestaande router inprikken en gaan met die banaan?

Ik heb inderdaad 2 pc's 1 op zolder en 1 laptop gewoon in de woonkamer.
De huidige router van sitecom werkt nu al 2 jaar prima zo met draadje dan wel
Ben een beetje bang als ik een andere ertussen zet (draadloos) dat de boel dan niet meer werkt. Ben niet zo'n held in dat soort dingen.

Of is het installeren van een draadloze router makkelijk?

Ik heb inderdaad 2 pc's 1 op zolder en 1 laptop gewoon in de woonkamer.
De huidige router van sitecom werkt nu al 2 jaar prima zo met draadje dan wel
Ben een beetje bang als ik een andere ertussen zet (draadloos) dat de boel dan niet meer werkt. Ben niet zo'n held in dat soort dingen.

Of is het installeren van een draadloze router makkelijk?

problemen gaan zich vaak voordoen nadat er verschillende apparaten achter elkaar aangesloten worden. als je overweegt om draadloos en bedraad te werken en er ongeveer 60 euro voor uit wilt geven dan is de handigste alles in 1 oplossing de router zoals hierboven staat.
het meest handig zou dan zijn dat je alle pc's draadloos maakt, scheelt draadjes. het installeren van een router is eenvoudig, wel moet je zorgen dat het draadloze signaal afgeschermt wordt met een soort wachtwoord. http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/draadloos_netwerk_beveiligen/5
in dit artikel lees je stap voor stap hoe dat moet.

nou ik zal eens kijken of ik een draadloos router ding morgen ga halen en dan maar eens proberen.
De bedoeling is dat inderdaad beide pc's draadloos gaan werken en verder komt er niks aan te hangen

alvast bedankt voor de tip

nou ik zal eens kijken of ik een draadloos router ding morgen ga halen en dan maar eens proberen.
De bedoeling is dat inderdaad beide pc's draadloos gaan werken en verder komt er niks aan te hangen

alvast bedankt voor de tip

graag gedaan, trouwens via internet kopen scheelt € :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan