• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wat heb ik nu fout gedaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Valumi

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2018
Hi,

Ik ben zelf totaal geen expert in Excel! De vorige keer heb ik hier ook mijn vraag geplaatst en toen ben ik heel netjes geholpen.

Zoals je ziet in het bijgevoegde bestand rekenen wij uit van bepaalde producten hoeveel goed/fout zijn en daar zit dan een automatische prijsberekening bij. Nu heb ik een nieuw product (Star Wars: Battlefront - Xbox One) toegevoegd.

Ik heb het geprobeerd in Cel F13 en G13 maar nu geeft het aan dat het niet goed is. #WAARDE!. Wat heb ik fout gedaan?

Mvg,

Valumi

Bijlagen

je hebt een punt in de prijs staan.

Laatst bewerkt:
Maar daar moet je verder geen punt van maken :)

Ik zou ook nog even wat dollar-tekens toevoegen in je formules zodat je ze kunt doortrekken naar rechts en naar onder:
Code:
=B2*VERT.ZOEKEN([COLOR="#FF0000"][B]$[/B][/COLOR]A2;[COLOR="#FF0000"][B]$[/B][/COLOR]L[B][COLOR="#FF0000"]$[/COLOR][/B]3:[B][COLOR="#FF0000"]$[/COLOR][/B]M[B][COLOR="#FF0000"]$[/COLOR][/B]31;2;0)

@AlexCEL, Goed punt.:d

Tip: Lijn geen kolommen uit op als het niet nodig is. Tekst staat altijd links uitgelijnd en getallen altijd rechts. Je ziet dan in 1 oogopslag of er tekst of een getal in een cel staat.

En anders even de . vervangen door een ,
Code:
=SUBSTITUTE(VLOOKUP(A2;$L$2:$M$34;2;0);".";",")*B2

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan