Wat heb je nodig voor een softwarematige router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

the_dannyboy

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2002
Hoi allemaal !!

Het lukte me niet met een hardwarematige router een netwerkje aan te leggen, dus dan wil ik het tijdelijk met een softwarematige gaan proberen. Maar wat heb je hier nou aan hardware voor nodig (ik hoorde namelijk dat je dan in een computer 2 netwerkkaarten moet hebben zitten)
En kan dit ook met straight utp cables ipv crossover?

Kijk eens bij www.freesco.org

Is een software matige linux router. Mocht je met crosscables willen werken zul je er een hub tussen moeten zetten

Ok, dus zonder crosscables kan ook gewoon zonder hub of iets anders extra?

En moet je voor die freesco linux hebben?

Afhankelijk van de verbinding naar buiten kan je inderdaad twee NIC's nodig hebben. Als je een NIC gebruikt om op het internet te komen heb je in die pc ook een NIC nodig om het netwerk te kunnen maken.
En nee het kan niet met straight kabels je zal een crosscable nodig hebben, of een cross aansluiting. Dit is een cross stekkertje die je in de NIC kan stoppen en aan de andere kant een straight cable.

Even mijzelf corrigeren:

bij crosscables heb je geen hub o.i.d. nodig bij straight wel.

Voor die freesco hoef je geen linux hebben maar het wordt uitgelegd op die site wat je nodig bent en wat het is

www.smoothwall.org is een soorgelijke softwarematige router.

Op wat voor een pc wil jij het gaan installeren. Anders zou je ook analogX (voor win9x) of het ingebouwde ICS van ME/w2k/XP kunnen gebruiken

Ik wil het voor windowsXP gaan gebruiken, mar als het met crosscables of een hub moet, heb ik er nog niks aan...

Geplaatst door the_dannyboy
Ik wil het voor windowsXP gaan gebruiken, mar als het met crosscables of een hub moet, heb ik er nog niks aan...

Ja dus, het MOET met cross cables. Dat geld voor ELK soort besturingssysteem wat je wilt gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan