Wat heeft een hogere performance (t.o.v. snelheid)?

Status
Niet open voor verdere reacties.

IkHebEenVraag00

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2013
Wat is sneller 1.7 GHz gecombineerd met 2GB RAM geheugen (gebruikt Chrome OS) of 1.5 GHz met 4 GB RAM gecombineerd (gebruikt Windows 8)?

Alvast bedankt! :thumb:

Ligt er aan wat voor websites je bezoekt.
Of je streaming media gaat bekijken of gewone platte statische websites.

Ik zou voor de 1,7 gaan omdat een extra geheugenbankje over het algemeen goedkoper is dan een andere processor.
Makkelijker uit te breiden dus.

Groeten Marcel

Er zitten hier ook 2 verschillen in.

Het gaat niet alleen om wat is sneller, maar ook de vraag, welk besturingssysteem wil je? Op een chrome OS computer kun je geen Windows installeren en andersom.

Daarbij kun je Ghz niet een op een vergelijken met elkaar. Wat zijn de type laptops waar je over twijfelt.

Beide zijn niet snel, en die Mhz'jes zeggen helemaal niets over de IPS van zo'n, proc, het merk wel en daar lees ik niets over.

En zolang er niet wordt geswapt zal meer geheugen niets doen aan de snelheid van een systeem.

Jeetje, lees de specs eens van die dingen, die Samsung heeft maar 16GB opslag en je kunt er niets op installeren, de proc komt uit de tablet en Phone reeks.
Oftewel, echt appels met peren vergelijken.

De Samsung met Chrome OS werkt alleen met 32bit programma's en niet met 64 bit. Waardoor het veel langzamer is ;)
Chrome OS is gebasseert op de cloud. Dus alles word online opgeslagen op de Samsung of Google servers. (Online connectie is een must)

Dit geld ook voor je surfgedrag en alles wat je op de laptop doet, dit word allemaal opgeslagen op hun servers.
Wat is een cloud? http://nl.wikipedia.org/wiki/Cloud_computing

Of te wel de Samsung kan na lange na niet tippen aan de Asus. De processor van de Asus is ook veel krachtiger.
Exynos - 5250 procssors kan je vergelijken met een integra processor van een Tablet. Het is leuk om enkel mee te internetten. Maar voor MS office gebruik ect is het niet ideaal.
Weet niet eens zeker of MS Office wel op deze machine kan? Denk dat je enkel Google Docs kan gebruiken...

Ook staat er bij de reviews dat het niet toegestaan is om programma's te downloaden en dit word geblokkeerd. Op de Samsung met het Chrome OS.

De Exynos - 5250 heeft de kracht van de Oude pentium 4 van 7 jaar geleden. (Alleen is de processor veel zuiniger)
AMD zowel Intel vegen de vloer met deze B-merken processoren.

Edit: Voor en nadelen 64 bit ten opzichte van 32 bit - http://www.pcleek.com/pcleek-informeert/1377-32-bit-of-64-bit-de-voor-en-nadelen

Laatst bewerkt:
Bedankt allemaal voor de feedback. Ik dacht overigens dat de verplichting van internet was gefixed in de nieuwe series Chromebooks? Nu is er een soort van offline interface voor gebruikers gecreëerd en ik dacht dat de Chromebook die ik noemde, ook tot deze nieuwe soort series behoord? Toch allemaal bedankt, dan ga ik toch maar de Asus kopen. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan