Wat houdt een PC service beurt in bij PC oke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker46

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2010
Hai,

Ik ben vanplan om een PC Service beurt te laten doen bij de volgende winkel: PC Oke Purmerend.

http://www.pc-okepurmerend.nl/

Nu had ik gehoord, dat ze je pc onsttoffen en de koelpast vervangen en dergelijke, maar wat meestal nog meer?

Ik wil hem namelijke morgenochtend brengen (momenteel de enige mogelijkheid) en wil dus eigelijk wat preciezere informatie hebben.

RadeonXFX

kans is redenlijk groot dat de pc ook software matig word schoon gemaakt
Ccleaner defragmentatie van de harde schijf en virus controlle

M.u.v. het vervangen van de koelpasta dat misschien niet voor iedere leek is weggelegd, kunnen ze in die winkel softwarematig niets voor je doen wat wij met wat stap-voor-stap adviezen aan jou ook niet zouden kunnen.

@gast0225, dat is waar. Maar dit vergt wel extra actie van de gebruik(st)er. Niet iedereen zit daar op te wachten.

Wat ik vaak zie als een pc bij een winkel is geweest om "schoon te maken" is het volgende:"

* Programma's zoals Ccleaner/Smart Defrag zijn gebruikt om de pc op te schonen.
* onnodige opstartprogramma's worden uitgezet in msconfig
* Het register wordt opgeruimd (met programma's als registry cleaner)
* Enkele keren worden Prestatie aanpassingen gemaakt (zoals het niet laden van foto's in een map maar gewoon een icoon weergeven)... dit is overigens niet echt aan te raden.

* Geavanceerde services die niet gebruikt worden worden uitgezet.
* pagefile.sys en hyvberfil.sys worden leeggemaakt. (dit levert wat extra HDD ruimte op, en dat vinden mensen vaak leuk staan.)
* Ze zetten in msconfig de bootopties zo dat de pc opstart met alles wat hij in zich heeft (Voorbeeld: 4cores + 8gb ram bijv. I.p.v. 1 core en 1gb ram)
* Je pc van de laatste updates voorzien
* Een virusscan draaien.

en wat je zelf natuurlijk al zegt, koelpasta vervangen, stofvrij maken, kabeltjes wegstoppen.

Als ik jou was zou ik eens vragen aan de bediende wat ze allemaal doen. (en eventueel kunnen overslaan van jou uit)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan