Wat ik in het formulier ingeef wordt niet opgenomen in mijn tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

noukietje

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2006
Bekijk bijlage Recruitering.rar

In mijn formulier beschikbaarheid selecteer ik de naam (die uit de tabel kandidaten komt) en vervolgens geef ik KO of OK in. Voor dit keuzeveld heb ik gekozen dat dit wordt opgenomen in het betreffende veld in de tabel kandidaten. Toch komt dit er enkel bij ingave van het eerste record in en de volgende die ik ingeef worden er niet meer in opgenomen. Hoe komt dit?

Grjts,
Julie

Noukietje,

Je maakt een denkfout bij het maken van het formulier "Beschikbaarheid"

Je denkt at door het kiezen van een naam in de keuzelijst ook daadwerkelijk die naam jouw huidige record wordt.

Echter het formulier is gebaseerd op de hele tabel "Kandidaten".

Heb een en ander aangepast aan het formulier.
Bekijk eerst alles goed.
Dus de indeling van het formulier en de code erachter, en probeer het te begrijpen.

Bekijk bijlage Noukietje.zip
Groeten Paul

PS Heb wel wat formulieren verwijderd i.v.m. de omvang v.d. database

Je baseert je keuzelijst op dezelfde tabel als waarop je formulier is gebaseerd, en dat is een onhandige oplossing op zijn zachts gezegd. Want wat moet die keuzelijst dan doen? Het is ook een onafhankelijke keuzelijst, en dat betekent sowieso dat de gekozen waarde niet wordt opgeslagen. Om dat te bereiken moet de keuzelijst aan een veld uit je tabel zijn gekoppeld.
Eigenlijk moet je het formulier zien als een laagje dat op je formulier ligt. Alles wat je in de tabel doet, zie je terug in het formulier, en alles wat je op het formulier doet zie je terug in je tabel. Maar dat werkt dus alleen als je op het formulier de objecten (tekstvakken, keuzelijsten etc) koppelt aan de tabelvelden. En dat heb je dus alleen gedaan met de keuzelijst die is gekoppeld aan het veld [Nog beschikbaar?].

Mijn tip: gebruik alle velden uit je formulierbron (tabel Kandidaten) en, als je een kandidaat wilt opzoeken (ik vermoed dat je dat wilt doen met je keuzelijst) maak dan met de wizard een Keuzelijst om een waarde op te zoeken in het formulier. Dat is de derde optie in het eerste wizard scherm.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan