wat is aan te raden¿

Status
Niet open voor verdere reacties.

1marcel

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
ff een mening aan jullie gevraagd.

een kennis van me, senior leeftijd, wil iets met comp gaan doen. Aangezien er weinig plaats in zijn flat is,denkt hij aan een laptop. Ik vermoed dat het gewoon wat internet surften zal worden en mischien een mailtje ertussen door. Wat is aan te raden een splinter nieuwe kopen of een goeie 2e handse, en wat voor systeem eisen zal genoeg voor hem zijn? elke suggestie is welkom.

bij voorbaat dank.

Voor alleen wat zaken als internetten kan hij redelijk uit de voeten met een processor van 1.5 GHz, 256 of 512 MB geheugen en een harde schijf van 20 tot 40 GB.

Ik zou hem er wel op wijzen dat een laptop minder prettig is om achter te zitten dan een desktop. Het scherm staat vaak te laag voor een goede houding. Ook het toetsenbord is qua houding minder comfortabel. Ik zou er in ieder geval een muis aan knopen.

Ik sluit mij bij Wim aan en geef daarnaast nog de volgende overwegingen mee:

als de aspirantgebruiker een leuk 2e hands desktopje koopt, zonder monitor, dan hoeft hij m.i. niet meer kwijt te zijn dat een € of 150 tot 300 (even afhankelijk van de snelheid die hij wenst)
I.v.m. beperkte ruimte zal hij wellicht met een nieuw tft schermpje hele goede ruimtebeperkende zaken kunnen doen ?

Een labtopje (2e hands) heeft m.i. nog een nadeel : een betaalbare is al weer ietsje ouder en in zo'n oudere zit wellicht een ramp videokaartje (qua snelheid) en of DAT nu zo fijn is om te internetten............???

Pasja en Wim bedankt voor jullie reacties,

zal alles voor hem op een rijtje zetten, dan komen we er wel uit.

groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan