Wat is beste anti-virus remedie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

superjude7

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2003
Beste helpers,

Kunnen jullie me vertellen hoe ik mijn pc het beste tegen virussen kan beschermen?
Ik heb me door iemand laten vertellen dat Norton, McAfee en andere anti-virussoftware behoorlijk wat nadelen heeft voor de werking van je pc, en dat je je kunt afvragen of je het wel moet aanschaffen. Kun je met online scans elke maand of elke week de virussen onderscheppen? Hoe beschermen jullie zelf je pc?

Groet,
Jude

Ik gebruik zelf Avira Antivir PersonalEdition Classic. Is gratis, krijgt elke dag een update en vraag niet veel van je pc.

Levert altijd een felle discussie op als je gaat vragen welke de beste is.
Ik en vele met mij gaan ervan uit dat Kaspersky de beste is!

Ik beveilig mijn PC met:
- Kasperksy als Anti Virus
- SuperAntiSpyware
- Spybot Search And Destroy
- Ik gebruik de hardware Firewall van mijn Router als enige Firewall.

Zelf ben je de beste beveiliging.Niet op vage XXX sites surfen, niet op warez sites surfen. Nooit je hoofd E mailadres opgeven op openbare sites. Gebruik hiervoor een Hotmail of Gmail adres. Wees voorzichtig met downloaden van P2P programma's en ga zo maar door. Als je zelf goed op let komen er eigenlijk geen virussen binnen. Ik heb er nooit last van gelukkig!

Gebruik de zoekfunctie van Helpmij.nl eens.
Deze vraag is al verschillende keren voorbij gekomen.
In die theorieen zal niet veel gewijzigd zijn.
:)

ik had Kasperksy internet security ik gebruik nu essent van de maakers van nod32

Ja, Kaspersky is zelfs zo goed dat hij enkele weken terug zelfs windows volledig liep vastlopen door windows bestanden te gaan verwijderen.

Meer en meer mensen die overstappen op Nod32, één van de beste scanners en nog steeds het minst belastend voor je pc.

Norton en Mcaffee zijn echte geheugenvreters.

Ja met Kaspersky zeker :
Virusscanner Kaspersky haalt Windows onderuit
Fout in update herkent explorer.exe als wormvirus
21 december 2007
Een verkeerde update van Kaspersky's antivirusprogramma heeft verschillende Windows-computers lamgelegd. Een foutje van de ontwikkelaars zorgt ervoor dat de scanner het bestand Explorer.exe als wormvirus ziet.

Het probleem is ontstaan bij een verkeerde handtekeningupdate. Volgens het beveiligingsbedrijf zelf kan de fout verholpen worden door te herstarten. Wie geïnfecteerde bestanden automatisch laat verwijderen, loopt echter de kans dat zijn besturingssysteem sowieso de mist in gaat.

Explorer.exe is het bestand in Windows dat de vensters opstart. Als dit programma wordt afgesloten na een crash, ziet u bijvoorbeeld enkel nog het bureaublad.

Kaspersky heeft de bewuste update ondertussen vervangen door een correcte versie en biedt zijn excuses aan voor het voorval. Hoe veel computers hierdoor zijn getroffen is niet bekend. Wie toch nog problemen ondervindt, kan gratis contact opnemen met de technische dienst van het bedrijf.

Fout in update herkent explorer.exe als wormvirus
Klopt.
Wie geïnfecteerde bestanden automatisch laat verwijderen, loopt echter de kans dat zijn besturingssysteem sowieso de mist in gaat.
Om dat zo in te stellen is niet verstandig, en is ook niet de standaard instelling.
Kaspersky heeft de bewuste update ondertussen vervangen door een correcte versie en biedt zijn excuses aan voor het voorval
'Ondertussen' was binnen de twee uur, gezien de weinige reacties op fora hebben er maar weinig mensen last van gehad.
Meer en meer mensen die overstappen op Nod32.
Jij hebt dan zeker wel de cijfers voor die bewering.
één van de beste scanners en nog steeds het minst belastend voor je pc.
Kun je dit ook hardmaken?

Zoals Raymond gelijk al zei is dit nu dus alweer een mooie discussie geworden over de 'beste'. :cool:
@superjude7: Kies er eentje uit en probeer of het je bevalt. Zo niet, dan is overstappen op een andere gratis scanner zo gedaan.

NOD32 verkozen tot beste antivirusproduct 2007:
Sliedrecht, 20 december 2007– NOD32 Antivirus is voor het tweede achtereenvolgende jaar door het onafhankelijke testinstituut AV Comparatives verkozen tot beste antivirusproduct. :
De door ESET ontwikkelde virusscanner behaalde in 2007 in verschillende testen drie ‘Advanced Plus’-scores, de hoogst haalbare waardering qua effectiviteit. In Nederland wordt de antivirus-software NOD32 door SpicyLemon op de markt gebracht.
Naast NOD32 behaalde ook de virusscanner van Kaspersky drie Advanced Plus-scores. De scanner van ESET presteerde echter beter op het gebied van false positives en in de ‘retrospective test’, waarbij de virusscanners zonder voorkennis van eigenschappen malware moet herkennen. Deze pro-activiteit is een belangrijke, kenmerkende eigenschap van NOD32 en de scanner scoorde hier dan ook uitstekend op.

ESET Smart Security Suite (beta) is de keuze van de redactie van PC Magazine Nederland:

Dat Nod32 één van de betere scanners is zal niemand bestrijden, de resultaten van AV Comparatives ken ik, het is mijn favoriete testsite.
Maar het zegt niets over de belasting van je systeem.

Dat Nod32 beter is in de Retrospective/ProActive Test is ook niet nieuw, daar staat tegenover dat Kaspersky de betere scan engine heeft, dieper scant, en met definities meer vind.

Den twee redenen waarom ik Nod gebruik :

1.Ik had vroeger Kaspersky en mijn pc was ermee redelijk belast.Is misschien ook al niet zo nieuw meer(AMD 3200, 1GB ram)
Toen Nod32 en daarmee liep hij heel wat vlotter.

2. Ik bezoek allerlei websites tot de meest gevaarlijke en heb nog nooit een virus of andere rotzooi op mijn pc gehad.En dat vind ik ook heel belangrijk.

@Ton52

Ik ben gisteren overgestapt van Nod32 naar KIS 7 en ik moet zeggen, mijn pc is echt een stukje langzamer geworden, met name het laden van internet-pagina's gaat niet meer zoals het ging.

Misschien heb ik iets fout ingesteld??

Dank je wel allemaal! Ik heb genoeg informatie om mee verder te kunnen. Heb voorlopig gekozen voor Avira, ga bezien hoe goed het me bevalt en weet dat ik eventueel kan overstappen naar Nod32 en Kaspersy. Goed om te lezen dat je een virusrisico grotendeels kunt vermijden door verstandig om te gaan met websites, je e-mailadres geven en inkomende mail: daar ben ik in ieder geval al verstandig mee bezig.
Nogmaals dank!

Groet,
Jude

@Ton52

Ik ben gisteren overgestapt van Nod32 naar KIS 7 en ik moet zeggen, mijn pc is echt een stukje langzamer geworden, met name het laden van internet-pagina's gaat niet meer zoals het ging.

Misschien heb ik iets fout ingesteld??

Meestal is daar de oorzaak, restanten van oude AV programma’s.
Wat de instellingen betreft, wat heb je gewijzigd?
Als je ook bij andere programma’s een kort bevries probleem hebt, kan dat een andere oorzaak hebben.
Hier vind je veel verwijdertools, ook van Nod32, maar misschien zijn er ook nog restanten van andere AV programma’s aanwezig.

http://support.bluemedicine.be/mybb/showthread.php?tid=291

Bedankt voor de reactie allereerst!

Ik heb aan de standaard instellingen helemaal niets gewijzigd, alles staat op default.
Bij andere programma's heb ik heb "bevries" probleem niet.

Ik heb NOD32 verwijderd middels Your Uninstaller, wat over het algemeen grondig te werk gaat.
Daar na zowel junkfiles verwijderd als register opgeschoont, daarna KIS geinstalleerd

Ik zou toch de tool gebruiken, Kaspersky is erg gevoelig voor restanten van andere AV programma’s.
Daarna ook KIS opnieuw installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan