Wat is beste keus als Cooling Pad?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander7390

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2012
Hallo allemaal,

Omdat mijn CPU vaak 85-90 graden ongeveer blijft en soms de 92 eens aantikt maak ik me soms een beetje zorgen over enkele beschadigingen aan de laptop.
Ik wil daardoor ook wel een cooling pad kopen want ik heb gehoord dat het best goed kan koelen, en nu vraag ik me af wat een goede cooling pad voor bij mijn laptop is.
Ik heb deze laptop ongeveer 2-3 maanden en ik speel vaak Battlefield 3 en soms Minecraft. En erbij neem ik ook altijd gameplay op dus dat vereist ook weer wat performance.

Op het moment heb ik deze laptop: http://www.medion.com/nl/prod/MEDION®+ERAZER®+X6825+laptop/30014945A1

Budget voor Cooling pad, max. 50 euro. Misschien klein beetje overheen maar liefste eronder.
Met geluid van cooling pad maak ik me niet heel druk over, als het maar niet overdreven luid is, ik draag een headset waardoor ik al niks hoor van eigen laptop bij het gamen.

Mvg,
Sander

Hallo

Gehaald uit uw link ... " Klaar om te serieus te gamen ? Met dit systeem kan het ! "

Blijkbaar heeft de laptop het toch heel moeilijk --> veel te hoge temperaturen.

Deze zullen de uiteindelijk levensduur zeker nadelig beinvloeden.

Ik zou een garantieclaim maken i.v.m. deze veel te hoge t° (medion (aldi) nog steeds 3 jaar garantie ??)

Laptop coolers zijn slechts een lapmiddel , die de eerste symptomen wegnemen , maar niets doen aan de eventueel achterliggende hoofdoorzaak.

Dit specifieke model ken ik niet , maar bij alle medion laptops die ook al open heb gehad (losgekomen g.p.u. door oververhitting) , was de g.p.u. gelijmd , en dus niet te "reflowen".

De uiteindelijk beslissing moet jij uiteraard zelf nemen , maar moest ik deze voor u moeten nemen , was deze laptop nu reeds ingepakt , en klaar voor een garantieclaim.

Op een uitgevoerde herstelling heb je garantie (hou dit in het achterhoofd).

Medion laptop's heb ik reeds tientallen malen weten teruggestuurd worden , om uiteindelijk toch te worden vervangen door een nieuw , wel korrekt werkend exemplaar.

Peter

Laatst bewerkt:
Mijn laptop throttlede eerst ook altijd al bij binnenkomst op 1.2GHz ik had dat toen verholpen door ThrottleStop 5.00, kan het misschien daarom dat het niet goed koelt of dergelijke?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan