wat is beter bij aanschaf van een nw desktop; xp of vista???

Status
Niet open voor verdere reacties.

dissiones

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jan 2008
Berichten
1
wie kan mij adviseren? Ik wil binnenkort een nw computer aanschaffen en weet niet of het beter is om toch een met Vista te nemen? Liever zou ik een met XP nemen, omdat je zoveel negatieve verhalen hoort over Vista. Maar voor hoelang heeft het nog zin om met XP te werken? Blijft XP voorlopig ook actueel?
weet iemand dit?
bedankt
 
Laatst bewerkt:
ik zou toch voor de vista gaan eerlijk gezegt
je hoor inderdaad een hoop over vista van dit is niet goed en dat werkt niet.
maar je hoor nooit eens iets goeds er over.
nu zal ik eens een keer wat zegen er over.
alles wat ik heb en wil werkt er gewoon op.
mijn vista is niet sloom ook niet met lange bestanden.
ik heb nu eerlijk gezegt meer problemen met mijn xp dan met vista,
verkeerde niet goede updates en zo.
ik had een iligaale vista die perfect draaide want ik kijk eerst de kat even uit de boom.
nu heb ik deze legaal gekocht want het beval wel. het is een oem engelse ultimate maar dat maak niets uit.
moet wel zegen dat ik nu over ultimate praat heb geen ervaring met andere vista versies.
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Ik kan het relaas van @virtuosa helemaal beamen !

Wel zou ik even kijken of voor de randapparatuur die je al hebt (printers, webcam, scanners etc) Vista-drivers voorradig zijn, om latere teleurstelling te voorkomen.

Hetzelfde geldt voor je games; draaien die wel op Vista ?

Greetz,

Harry.
 
mijn advies is 100% XP, oa 2 redenen:

1.Vista is niet lang geleden uitgebracht, dus niet 100% vertrouwelijk


2. Er zijn duizenden Vistaklachten

xp blijft actueel want er zijn bijv nog heel veel mensen die met xp werken
 
Laatst bewerkt:
mijn advies is 100% XP, oa 2 redenen:

1.Vista is niet lang geleden uitgebracht, dus niet 100% vertrouwelijk


2. Er zijn duizenden Vistaklachten

xp blijft actueel want er zijn bijv nog heel veel mensen die met xp werken

Je bedoelt waarscijnlijk "betrouwbaar" in plaats van vertrouwelijk...
Maar goed Vista is 100% betrouwbaar, stabiel en veilig met de juiste hardware!!

En er zijn honderdduizenden mensen ZONDER klachten over Vista!
 
Inderdaad, IK VIND HET VOLGENDE: Vista werkt prima. Er is helemaal niets mis mee. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad. XP is bij mij een en al probleem. Hardware werkt prima, Vista heeft veel meer native drivers. Eindelijk werkt mijn scanner weer. Die heb ik op XP nooit aan de praat gekregen. Verders is Vista sneller in gebruik (alleen niet met opstarten), veiliger, handiger, overzichtelijker en wel degelijk betrouwbaar. Het heeft een redelijk systeem nodig, maar slechter wordt tegenwoordig toch niet meer verkocht. En het oog wil ook wat, en daar is het Aero thema voor. Verders zijn dingen als Flip3D en Windows Sidebar erg handig. (Niet voor de low-resources liefhebbers, en daarom ook gewoon uit te schakelen.)
Mijn advies is dus 100% Vista. ;) (Premium of hoger.)

(Dit alles is mijn persoonlijke mening, dit zijn geen vaststaande feiten.)
 
Laatst bewerkt:
Ook ik ben een vista gebruiker en ook zeer tevreden.
ik gebruik de business versie..is voor mij zeer voldoende.
en alles werkt er bij mij vanaf het begin....
 
Ik heb genoeg te klagen over Vista. Ik kan er uren over doorgaan en elke klacht van mij toelichten.
Maar als iemand mij vraagt: "moet ik vista nemen>?" en deze 'iemand' heeft geen hele specifieke wensen: Sure!, why not?
 
Laatst bewerkt:
Neem Vista. Je hoort inderdaad veel negatieve verhalen over Vista maar ook XP geeft nagatieve ervaringen. Ik draai Vista al maanden en het enige probleem was dat ik een nieuwe scanner moetst aanschaffen, Dat lag overigens minder aan Vista als aan de firma Agfa die gestopt is met de productie en ondersteuning van hun scanners.

Bedank bij het horen van negatieve verhalen dat van de 100.000 auto's die in de ochtend vertrekken alleen die wagen die een zwaar ongeluk krijgt in de krant komt, Ofwel goed nieuws is blijkbaar geen nieuws.
 
nu heb ik deze legaal gekocht want het beval wel. het is een oem engelse ultimate maar dat maak niets uit.

Misschien wist je het al maar Vista Ultimate (Engels) is om te zetten naar Nederlands.
(Kan alléén met de ultimate)
 
Laatst bewerkt:
Let wel dat Vista nogal een behoorlijke "recourse hog" is (Slurpt veel cpu en ram).
Hier en daar valt me op dat veel zaken computers met vista verkopen die ook maar net op het randje voldoende capaciteit beschikken om alleen vista goed draaiende te houden.

Laat je in ieder geval niet zo'n op het randje geval aansmeren maar ga voor een computer met voldoende capaciteit..

Een op het randje geval ziet er zo uit..
http://www.microsoft.com/windows/products/windowsvista/editions/systemrequirements.mspx

Ik persoonlijk zou zeker voor het dubbele gaan en afhankelijk van wat je software wensen zijn liefst nog het dubbele daarvan.. :)
 
ik stap over op XP

met vista draait alles nog niet lekker oppietoppie,laat het wel op een schijf staan om te internetten,dan vind ik het een goed prog,maar owee met gamen,of overklokken,dan is het jammer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan