Wat is beter Dream weaver of Frontpage

Status
Niet open voor verdere reacties.

Catetje

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2005
Hoi,

Kunnen jullie mij adviseren. Ik heb niet heel veel HTML ervaring, ben wel geinteresseerd.
Welke programma is beter voor een beginner,

Dreamweaver of Frontpage?

Wat ik voorheen gebruikt heb was webpagemaker, maar die is vrij beperkt en ik krijg meer wensen voor mijn site.

Gaat Frontpage ook uit de productie? Heeft dat gevolgen als je intussen wel een site bouwt met Frontpage behalve dat je geen upgrades voor frontpage kan halen straks?

Dank je wel,
Cate

Daar heeft iedereen zijn eigen voorkeur in.
Zelf zou ik dreamweaver aanraden omdat die schonere html schrijft. Gebruik i trouwens zelf ook, maar niet in design mode. Ik schrijf de html zelf.
Html leren kan je misschien hier beginnen.

Greetz : Jer:cool:en.

DW en FP lijken handige progjes, doch doen niet altijd wat je wenst.
Uiteindelijk zetten ze hetgeen je invoert toch om naar html.
Als je dan de opgeslagen pagina in een browser bekijkt kan het anders zijn dan in de ontwerpmode.
Scripts zijn moeilijk in te voeren in FP en FP maakt eigen, overbodige code aan.

AceHtml en 1stPage zijn twee goede html editors.
http://www.google.nl/search?hl=nl&h...m=0&ct=result&cd=1&q=acehtml+1st+page&spell=1

Uiteindelijk bestaat je site uit twee parten: de layout en de content.
Voor de layout hoef je maar één pagina te maken.
De rest is kopieren en nieuwe content invoeren an onder de nieuwe paginanaam opslaan.

Zelf werk ik al jaren met Arachnophlia, dit is gewoon een vlot klein programma.
AceHtml heb ik ook mee gewerkt, kan meer, zoals scripts invoegen etc.
en kan je pagina tonen in verschillende resoluties, hetgeen toch wel prettig is.

Deze site:
http://www.zeepoort.nl/esther/
heb ik vorige week gemaakt, de layout en logo waren het meeste werk.
Binnen 24 uur was de site online.

Werk je met html, dan is het toevoegen van tabellen of aanpassing maken eenvoudig en vlot te doen. Mits je met comments werkt om het overzichtelijk te maken voor jezelf.

:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan