wat is beter voor spellen?

wat is beter,pentium,of amd+

• pentiumIII 800 mHz.

Stemmen: 4 16,0%
  • amd+1800

Stemmen: 21 84,0%

• Totaal aantal stemmers
    25
Status
Niet open voor verdere reacties.

game-master

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 apr 2002
Hallo,ik heb een vraaag.

Ik krijg een pentium III 800 MHz,
maar is een amd beter voor spellen,kies het in de poll

nou als ik het zo bekijk....... die pentium is 800 mhz en die amd die jij daar neergezet hebt is een amd 1800 dus die loopt op +/- 1500 mhz dus dan lijkt me de keuze niet zo moeilijk toch?

Geplaatst door Robbert1978
nou als ik het zo bekijk....... die pentium is 800 mhz en die amd die jij daar neergezet hebt is een amd 1800 dus die loopt op +/- 1500 mhz dus dan lijkt me de keuze niet zo moeilijk toch?
idd :D
als er nou een pentium 1500 mhz stond...dan werd het toch wat lastiger :D
nu is het dus die amd ;)

Beide doen het goed voor spellen al zullen de nieuwste niet meer lekker lopen op die p3. Gewoon verouderd.

succes

Met games is AMD sneller, hierbij komt dat een AMD processor een stukje goedkoper is dan een Pentium processor dus ik denk dat de keuze snel gemaakt is.

En een P3 800 is in principe redelijk zolang je er maar veel geheugen (512 MB) en een goede videokaart in doet. Maar verwacht niet dat je spellen als Doom 3 kunt spelen ;)

Geplaatst door BrEeZeR
Met games is AMD sneller, hierbij komt dat een AMD processor een stukje goedkoper is dan een Pentium processor dus ik denk dat de keuze snel gemaakt is.

Vertel mij (en ons) dan maar es waarom? Ik ben dan wel een AMD-aanhanger, maar volgens mij zijn de nieuwe P4's net zo snel in games als een vergelijkbare AMD. Ze hebben immers een uitgebreidere architektuur meegekregen.

Geplaatst door Muurhond

Vertel mij (en ons) dan maar es waarom? Ik ben dan wel een AMD-aanhanger, maar volgens mij zijn de nieuwe P4's net zo snel in games als een vergelijkbare AMD. Ze hebben immers een uitgebreidere architektuur meegekregen.

Je zei het vanmiddag zelf nog op school.. :rolleyes:

Maar goed ik heb eens met iemand gebenchmarkt die z'n proc overgeklokt had van 1,7 naar 1,9 ghz. Mijn AMD XP 1800+ scoorde zelfs nog een stukje hoger. :) Dus je kan er vanuit gaan dat AMD sneller is op lagere kloksnelheid.

Geplaatst door BrEeZeR

Je zei het vanmiddag zelf nog op school.. :rolleyes:

Maar goed ik heb eens met iemand gebenchmarkt die z'n proc overgeklokt had van 1,7 naar 1,9 ghz. Mijn AMD XP 1800+ scoorde zelfs nog een stukje hoger. :) Dus je kan er vanuit gaan dat AMD sneller is op lagere kloksnelheid.

Een hele mooie test/battle tussen de AMD Athlon XP 2600+ versus Intel Pentium 4 2.8 GHz:
http://www.hardware.info/reviews.php?id=308&page=1

Conclusie

Kijken we puur naar prestaties dan is Intel nog steeds aan de winnende hand. De Pentium 4 2.53 GHz was vrijwel altijd sneller dan de AMD Athlon XP 2200+ en ook nu is de Pentium 4 op 2.8 GHz in de meeste gevallen sneller dan de AMD Athlon 2600+. Beide fabrikanten hebben wat geheime wapens achter de hand om de strijd binnenkort een nieuwe impuls te geven: Intel zal haar toekomstige Pentium 4 processors gaan voorzien van de HyperThreading technologie en AMD komt eind van dit jaar met de AMD Athlon met Barton core. Deze heeft 512 kb in plaats van 256 kb L2-cache aan boord en misschien dus zelfs ook een nieuwe 333 MHz FSB. Beide ontwikkelingen zullen ervoor zorgen dat de strijd om de snelste processor de rest van het jaar zeker nog erg spannend zal blijven.

een 2200+ vergelijken met een 2.53......duh nogal wiedes dat die er beter uit komt. Geldt ook voor de 2600+ tegen de 2.8. Je kunt ook een golf gti tegenover een ferrari zetten en na veel testen concluderen dat de ferrari sneller is. :rolleyes:

Ik vergelijk mn amd 2000+ met een p4 2.0 en dan komtie er wel beter uit. (jaja behalve sse2 geoptimaliseerde prog's)

Laatst bewerkt:
Geplaatst door techie
een 2200+ vergelijken met een 2.53......duh nogal wiedes dat die er beter uit komt. Geldt ook voor de 2600+ tegen de 2.8. Je kunt ook een golf gti tegenover een ferrari zetten en na veel testen concluderen dat de ferrari sneller is. :rolleyes:

Er is op heden geen snellere AMD-cpu, dus je kan meteen al zeggen dat een de nieuwere P4-systemen sneller zijn.

Trouwens, deze review geeft een redelijk goed beeld tussen de verschillen van deze 2 cpu's.

Geplaatst door Muurhond
Er is op heden geen snellere AMD-cpu, dus je kan meteen al zeggen dat een de nieuwere P4-systemen sneller zijn.

Op dit moment is de AMD-3ghz de snelste processor van AMD die op de markt is...... :rolleyes:

Geplaatst door mvlg

Op dit moment is de AMD-3ghz de snelste processor van AMD die op de markt is...... :rolleyes:

Ja de Barton, maar is deze wel betaalbaar?

Volgens mij is de AMD Athlon XP 2700+ nog het meest betaalbaar met zijn gemiddelde prijs van € 239,00

Geplaatst door Muurhond

Ja de Barton, maar is deze wel betaalbaar?

Volgens mij is de AMD Athlon XP 2700+ nog het meest betaalbaar met zijn gemiddelde prijs van € 239,00

AMD Athlon XP 3000+ (2,17GHz, Boxed) kost tussen de € 381,- en € 737,-.
dit ligt eraan waar je hem koopt.

Maar je kan er vanuit gaan dat de prijs rond de 400 euro ligt. Een AMD die 1 serie ouder is (de 2800) is ook meteen een stuk goedkoper :thumb:

Geplaatst door mvlg

AMD Athlon XP 3000+ (2,17GHz, Boxed) kost tussen de € 381,- en € 737,-.
dit ligt eraan waar je hem koopt.

Maar je kan er vanuit gaan dat de prijs rond de 400 euro ligt. Een AMD die 1 serie ouder is (de 2800) is ook meteen een stuk goedkoper :thumb:

Ik zie dat de prijzen van deze cpu bij veel leveranciers gemiddeld op €730 liggen. (middels ff Googlen erachter gekomen)

Erg duur als je et mij vraagt.

Geplaatst door Muurhond

Ik zie dat de prijzen van deze cpu bij veel leveranciers gemiddeld op €730 liggen. (middels ff Googlen erachter gekomen)

Erg duur als je et mij vraagt.

Ik heb me prijzen bij de price-watch van tweakers.net gecheckt....
Maar de prijzen liggen daar erg ver uit elkaar vraag me af of er geen typ fouten in zitten :rolleyes:

bedankt jongens/meiden

E,hartstikke bednakt jongens /meiden want ik ga vor de amd+1800;)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan