Wat is BIOS

Status
Niet open voor verdere reacties.

lisa02

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2003
Berichten
198
Zie hier regelmatig de term BIOS staan, wat houdt dit precies in ?
Hoe kan ik het vinden en hoe kan ik zien of alles in orde is ?
 
BIOS

Basic Input/Output System. Voor een PC is dit de koppelingssoftware tussen hardware en operating systeem. ROMmetjes waarin zich de BIOS bevindt. Vast in geheugenchips ingebakken informatie voor de communicatie tussen de verschillende onderdelen van de computer. Wordt gebruikt door het besturingssysteem, dat in de meeste gevallen niet in de computer zelf is opgeslagen, maar iedere keer bij het aanzetten van de computer in het geheugen moet worden geladen vanaf de harde schijf.

Bron http://www.computerwoorden.nl
 
1 tip:

als je er niet veel van af weet kan je er beter ook maar niet mee gaan aanrommelen voordat alles fout gaat
(niet dat ik er veel van weet)
maar gewoon een tip!
 
vergelijk het maar met het volgende. Als je wakker wordt (opstart) staat er in de bios precies waar je evt. bril ligt, waar je broek en andere kleding ligt, waar de douche is, de keuken, waar je werk cq. school staat. enzenz. Zonder al die info kun je niet opstarten. Kortom je krijgt te horen wie je bent. Zo is het voor de computer ook. Evenals de computer kun jij niets doen zonder informatie over hoe iets werkt dan we benaderd dient te worden.

zoals de vorige als zij, als je nieteens weet wat het is, GA ER DAN NIET IN ROMMELEN.. Probeer via de biep of internet het een en ander te leren over BIOS. Het is wel belangrijk (lees, handig) dat je er iets vanaf weet.

groet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan