Wat is Compatibiliteitsmodus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Exquizzite

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2010
Berichten
99
Hallo Helpmij Forum!


Ik had nog een oud spelletje in de kast liggen dus ik dacht laat ik die even spelen maar op de backcover staat natuurlijk geen Windows Vista... Dus heb ik even wat opgezocht of het mogelijk was of ik windows XP spelletjes kon spelen op windows vista. Toen kwam ik een post tegen op een andere site waar stond Compatibiliteitsmodus. Nu vraag ik me af wat het is.

Want mijn probleem is: Wanneer ik Age of Mythology speel dan springt hij soms uit het spel en gaat gewoon weer terug naar de bureauscherm, ga ik weer terug doet hij weer hetzelfde...

Zou iemand me compatibiliteitsmodus kunnen uitleggen of heeft iemand nog een oplossing zodat ik windows XP spelletjes op vista kan spelen, of het bovenstaande probleem kan verhelpen? Bedankt


MVG XQ
 
Simpel gezegt betekend het dat je programma's als games uitvoerd (opstart) in een modus die daarvoor geschikt is. Zo kan je in windows vista programma;s opstarten in de modus XP, 2000, enz.

op die manier zullen programma's dan wel starten (vaak, niet altijd).
 
Hallo,

Anders download virtual PC en maak een virtuele PC die daarop windows XP draait(je moet wel die CD hebben om het te kunnen installeren van XP Home of Pro), want dat heb ik ComputerIdee gelezen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan