wat is dat voor metertje?

• Onderwerp starter Onderwerp starter ibl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ibl

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2003
hallo , ik, heb sinds kort nieuwe boxen op me computer aangelsoten .... alleen aan de achterkant van de boxen zti een soort draaiknop .. deze kan je veranderen naar -2 , 0 en +2 wat is dit voor metertje?

zie foto :P

alvast bedankt.

Bijlagen

• img_0011.jpg
    img_0011.jpg
    31,4 KB · Weergaven: 77
Wat voor boxen zijn het & staat er niets over in de handleiding ?

handleiding heb ik niet ... heb de boxen van me oom gekregen ...

het zijn b&w boxen meer belangrijks staat er verder enit op de boxen maar ... boven dat metertje staat wel :

H.F. Level

Dan denk ik gelijk aan High Frequency (HF) en Low Frequency (LF) !

Dat wordt effe googlen.

Heeft dus met de bas te maken:

Voel de bas
De toonhoogte wordt bepaald door het aantal golven van luchtdeeltjes per seconde. Hoge tonen hebben een hoge frequentie. Dat betekent dat er veel geluidsgolven per seconde zijn en dat ze dicht bij elkaar liggen. Het geeft vaak een hoog en scherp geluid. Zodra een toon te hoog is, kun je die niet meer horen. Dat noemen ze ‘ultrasoon’. Lage tonen hebben een lage frequentie en klinken diep en donker. Te lage tonen kun je ook niet horen, maar je merkt het wel. Je lichaam gaat dan trillen. Als er bijvoorbeeld een hele diepe bas is, voel je dat tot in je kleinste teen. Ga maar eens naast een luidspreker staan. Tip: doe wel oordopjes in!

Bron: mediatheek

nou k heb et ff geprobeert maar veel verschil voel/hoor je neit ... maar op welke stand zou u me kunnen adviseren?

voor mij was 0 dus neutraal lijkt me .. nog et best..

Als er toch Hf staat, dan heeft dat toch niet met de bas te maken maar wet de hoge tonen, of zie ik nu iets verkeerd

Ach, als je niet veel verschil hoort zou ik het gewoon op 0 laten staan....

oow oke ... maar hartelijk dank! :thumb:

pieken

H.F. Level heeft te maken met de "vorm" van het geluid. Je kunt het een beetje vergelijken met je treble regeling op een normale versterken. Met die H.F.level-knop kun je instellen of de boxen pieken in het geluid af moet zwakken om zo een minder scherp geluid te krijgen.

Zou ook kunnen zijn om de - en + om te draaien van de speaker..

Groeten Roy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan