Wat is de beste anti-virus ???!

Status
Niet open voor verdere reacties.

dizzyboy97

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2012
Hallo, Aangezien ik nog maar 30 dagen McAfee kan gebruiken.
Ik zou graag voor die 30 dagen om zijn willen weten wat het beste anti-virus programma is.
Het maakt niet hoeveel het kost. Zolang men pc maar goed beschermt blijft. Ik heb al een beetje op internet gezocht maar op 20 site's zeggen ze het verschillend. Dus welke moet ik gelove?

ik heb windows 7-64bits Toshiba

microsoft security essentials ,is een goeie
maar nu zullen er komen die betere weten ,moet je maar opletten:D

Microsoft essentials had ik op een vorige pc en daardoor een dikke virus gehad. Die neem ik al zeker NIET. Niet voor de 2de keer men pc kapot laten gaan.

Ik heb Comodo free firewall geinstalleerd die is gratis en goed, als virusscanner gebruik ik ook Microsoft Security Essentals dan gebruik ik ook nog Superantispyware free edition als antispam client

CCleaner installeren en dan laten runnen bij opstarten van je pc kan ook geen kwaad vermoed ik. Cc cleaner heeft daar een optie voor

Groeten

Dat een anti-virus alle virussen niet kan tegenhouden, weet ik wel. Maar nu zegt er een vriend tegen mij dat ik avg 2012 free edtion moet installeren. Is die ook goed?

nou men keuze is bijna gemaakt. Ik ben aan het twijfelen tussen :
-avg
-F-secure
- Norton360

Als het om een oude pc gaat, zou ik geen AVG nemen maar eerder Norton of F-Secure.
AVG kan je processor (zwaar) belasten & je presentatie's kunnen achteruit gaan.

Als je een goede Antivirusprogramma zoekt kan je F-secure of G-Data nemen, G-data beschikt over twee engines (Avast! & Bitdefender) om te scannen op virussen (met virussen bedoel ik dus: Trojans, Keyloggers, Wormen ect.)

Weet wel dat geen enkel Anti-virus product 100% is..

Edit:
Ik zelf gebruik met tevredenheid Norton Internet Security, Belast me processor niet, en doet goed z'n werk.

Laatst bewerkt:
als je het echt wilt weten welke de beste gratis antivirus is dan raad ik je aan om Avast!7 free version , ga is googelen en je zal zien dat avast de beste is en al de rest minder goed is ;) en trouwens is de gratis avast antivirus nog beter dan meeste betalende antivirus programma' :thumb:

Winpatrol + File Hippo UPdate checker installeren kan ook nooit kwaad

Het is wel mogelijk om heel erg veilig te internetten zonder dat je gespioneerd of gehacked wordt tenzij dat je echt illegale **** doet
en Ik denk dat als je een beetje oppast in je surfgedrag je wel heel erg veilig kan werken----- Maak gebruik van Gratis Apps zoals
CC cleaner, SAS, Winpatrol, Comodo, File Hippo Update Checker en als je toch niet wil oppassen in je surfgedrag of downloads DOE DIT DAN IN EEN VIRTUELE omgeving Maak gebruik van VIRTUAL BOX OF VMWARE

Zoasl al eerder ik had vermeld boven gebruik ik

COMODO free firewall volgens Microsof de beste gratis Firewall die er is
dan ook nog Superantispyware en soms Baw Malware scanner
Als virusscanner Microsoft Security Essentials maar AVG of Avast zijn even goed
Als extraatje gebruik WINPATROL free client das een gratis app die al je STARTUP SERVICES en Apps en zo in de gaten houdt, heel erg handig je wordt
automatisch op de hoogte gehouden van veranderingen in je pc zoals bijvoorbeeld het veranderen van je startup page
File Hippo UPdate checker is ook een gratis APP die in de gaten houdt of al je SOFTWARE up to date en gepatched is ; dit is zeker niet onbelangrijker want Hackapps gebruiken vaak SOFTWARE die verouderd is om binnen te geraken op je PC

Ook DOWNLOAD ik enkel binnen virtual machines hiervoor kun je de gratis virtual box installeren op je PC en of VMWARE
nadat ik dingen gedownload heb binnen een Windows installatie in die virtuele machine test die handel eerst uit voordat ik de .EXE of andere bestanden met een stick of HD copier naar mijn Fysiek windows installl

Ik heb geen last van virussen

Ik heb de gratis versie van Avast en die werkt prima.
Daarnaast heb ik ook malwarebytes. (Die protectie zelf heb ik altijd uitstaan, want het blokeerd soms peers/seeds of wat het ook zijn bij uTorrent, maar af en toe daarvan een scan er bij overheen helpt wel. )

Inversteren in een anti-virus bij een computer voor thuis-gebruik is volgens mij helemaal niet nodig. Ik had vroeger ook betaalde anti-virus, maar ik vind avast net zo goed!

@ hedgy ik gebruik die 2 ook , avast en malwarebytes samen en als firewall gebruik ik de gratis versie van ZoneAlarm Firewall.....
maar ieder kiest zelf uiteindelijlk wat hij of zij wil .....

nou men keuze is bijna gemaakt. Ik ben aan het twijfelen tussen :
-avg
-F-secure
- Norton360

Norton 360 is dezelfde engine als Norton Internet Security (NIS) alleen heeft Norton 360 wat extra functies die je in feite niet nodig hebt en waarin andere software beter is, o.a. een back-upfunctie en wat opschoningstools.

Kijk ik weet niet of jij je bezig houdt met illegale praktijken of software, maar ik werk al vanaf 2002 met Norton (afwisselend NIS en Norton 360) en het is vanaf 2007 een prima en snel programma geworden met een laag CPU- en geheugengebruik. Met een beetje snelle processor is het programma supersnel. Ik gebruik nu NIS 2012. Ik doe alles wat ik maar wil, surfen, internetbankieren, mail etc. en ik wil me geen zorgen hoeven te maken over de beveiliging en ik wil al helemaal geen problemen. Daarnaast scan ik heel af en toe met MBAM maar Norton vangt blijkbaar alles af, want MBAM vindt nooit wat. Alle andere genoemde programma's heb ik niet nodig.

Ik heb verder geen tests e.d. nodig, want ik spreek uit ervaring. Het enigste wat er kan gebeuren (zelden) is dat je het programma wel eens opnieuw moet installeren. Dus ik koop altijd een pakket in de winkel, dan heb ik de schijf en sleutel. Opnieuw installeren is een fluitje van een cent. Ook mag je altijd als je abonnement hebt, gratis upgraden/updaten naar de nieuwste versie. Dus nu heb ik 2012, komt 2013 uit mag ik gratis updaten.

Laatst bewerkt:
Nou dizzyboy97, je ziet het wel.

Als iemand een product gebruikt is dat ook direct het beste product :rolleyes:

Je had net zo goed kunnen vragen welke kleur de mooiste kleur is.

@Poekje en Spocky,

Helpmij.nl is niet de plaatst om elkaar belachelijk te maken, dat mogen jullie buiten het forum om doen. Daarom enkele van jullie berichte verwijderd.

[edit]@Spocky,

Niet doorgaan in de topic erop. Ik spreek beide aan, omdat jullie beide bezig zijn. Daarom je bericht na mij verwijderd.
Uit onze voorwaarden;
Aanwijzingen van een Helpmij.nl moderator dienen altijd en direct opgevolgd te worden, discussies hierover worden NIET via het forum of chat gevoerd. Mocht u hierin in gebreke blijven, dan volgt een waarschuwing of wordt u (tijdelijk) verwijderd van Helpmij.nl.
Ik heb een hoofdmoderator mailbox, daarop kun je mij bereiken.
hoofdmoderator @ helpmij.nl[/edit]

Laatst bewerkt:
Als iemand een product gebruikt is dat ook direct het beste product
Dan moet je toch echt beter lezen, laat staan dat je alles gelezen hebt wat ik geschreven hebt, want ik geef een mening en mijn ervaringen en ik onderbouw dat ook nog eens. Ik geef ook nog wat tips betreffende aanschaf en updaten. Maar goed als dat niet op prijs wordt gesteld, mij best.

Wat is voor mij altijd het mooiste bewijs? a. Ik heb geen problemen! b. Kijk eens waar de fora vol van staan met name onder de rubrieken: Beveiliging en HiJackThis.

willen weten wat het beste anti-virus programma is.
Inderdaad, dat is een vraag die niet eenduidig te beantwoorden is! Er zijn ook meerdere en heel veel verschillende soorten bedreigingen. En natuurlijk ben je altijd afhankelijk van wat de pc-gebruiker zelf op de pc doet. Nogmaals ik werk altijd binnen het legale circuit en pruts zelf niet met instellingen binnen beveiligingsprogramma's e.d. Als je wel liever zelf wat wilt werken binnen dat soort programma's en zelf niet bang bent voor wat hackers, inbraken en wat virussen en dat zelf graag en mooi vindt om op te lossen dan is dat mij prima.

Het maakt niet hoeveel het kost.
Daar gaan forumleden helemaal niet over. Geld is een kwestie van prioriteiten. Eigen keuzes en verantwoordelijkheid.

Zolang men pc maar goed beschermt blijft
Om keuzes te maken stel je vragen en aan de hand van de informatie, meningen en ervaringen die je krijgt moet jezelf een keuze maken. Wat je uiteindelijk zelf doet is jouw eigen keuze en verantwoordelijkheid. Het is inderdaad jammer dat mensen dan zo op elkaar gaan reageren en elkaar zo 'persoonlijk' afkraken.

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Frederik,

Het probleem is dat er wel meer onafhankelijke vergelijkingswebsites zijn en daar zijn de resultaten weer anders. De test waar jij naar linkt heeft trouwens niets met de detectiekwaliteiten te maken van de verschillende programma's, het is een test waarin gekeken wordt hoe zwaar het systeem wordt belast.

Naar mijn mening geven deze tests zoals die worden uitgevoerd door MRG Effitas het beste beeld van de bescherming die de programma's bieden tegen de nieuwste malware.
het resultaat van die tests tot nu toe is hier te zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan