Wat is de beste anti-virus ???!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is nog maar zeer de vraag welke websites die tests plaatsen onafhankelijk zijn. Harware.info is dat sowieso niet! Ik heb het al herhaalde malen gezien op die site dat mensen die kennis van zaken hebben en kritische berichten plaatsen, deze berichten de andere dag al weer verwijderd waren. Blijkbaar komt dat niet goed uit voor de reclame-inkomsten en bedrijven.

Norton 360 is inderdaad (te) duur. Echter NIS is met 35,- tot 45,- euro zeer betaalbaar. Soms heb je ook bundels voor die prijs en dan krijg je er een film of Norton Utilities gratis bij. Nogmaals, ik heb die tests niet nodig. Ik heb geen problemen en ben optimaal beveiligd en kan surfen, internetbankieren, mailen etc. wat ik wil en hoef me geen zorgen te maken. Ik kan mijn tijd wel beter besteden dan het oplossen van problemen betreffende de beveiliging. Ik wil graag werken en plezier beleven op mijn pc.

Laatst bewerkt:
er zijn er goede en minder goede antivirus programma's en norton is een goede antivirus ,maar wel zwaar van foodprint waarbij avast !7 free edition een zeer goede virusdefinitie heeft die beter is dan sommige betalende antivirus, en die veel meer update dan andere gratis en betalende antivirus .... foodprint is avast een van de lichste antivirus die er is waarbij norton serieus wat gebruikt maakt van je schijf en ook die updates .... maar moet wel zeggen dat het een goede antivirus is, maar avast is voor mij persoonlijk toch een stuk beter dan veel andere antivirus programma's .... maar uiteindelijk kiest ieder wat hij of zij denkt goed is voor hun pc of laptop :d

ehmm.. dat was toch die van Panda cloud ;-)?

Link om te vergroten....

105qopf.png

Link om te vergroten....

25fr441.png

Laatst bewerkt door een moderator:
ja hoor, ook de detectie komt aan bod in de tests. Ploeg de website maar door.
Ik weet zelf niet eens wat 'de beste' is en er zijn er een aantal zonder meer goed.
Maar de vraag 'wat is de beste' valt gewoon niet te beantwoorden, is een zinloze discussie.
Maar met een algemene gemiddelde uitkomst kom je er wel uit, welke je moet nemen.

Ook in de link van Lightframe zie je dat ook dat Norton, McAffee en Microsoft niet goed scoren. Dan ben je met het gratis Avast inderdaad beter af:
http://www.mrg-effitas.com/current-tests/flash-test-results/

Laatst bewerkt:
Frederik,

Ik ken AV-Comparatives wel, dacht dat je linkte naar een specifieke test van AV-Comparatives en die link klopte dan niet helemaal met de rest van je bericht.
Ook klopt 't niet dat Symantec Norton altijd onderaan bungelt in die tests, in de Real-World Protection test van Augustus - November 2011 is Norton zelfs de beste. Tenminste, volgens de testresultaten van AV-Comparatives. Maar Symantec heeft besloten om niet meer deel te nemen aan die tests en daardoor kunnen we nu ook niet meer vergelijken hoe Symantec/Norton scoort in vergelijking met de andere producten.

Maar de vraag 'wat is de beste' valt gewoon niet te beantwoorden, is een zinloze discussie.
[/url]

Precies. Daarom zei ik al dat je net zo goed kunt vragen wat de mooiste kleur is.

jamaar nu neem je wel de light versie van panda , panda cloud en die is inderdaad wat kleiner dan avast, maar panda cloud is geen full versie antivirus zoals avast!7, als je panda wil vergelijken met avast moet je de full versie nemen , dus de panda pro versie en dat is een stuk zwaarder dan avast!7......:d

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedank voor de goede tips. Ik ga denk ik Norton 2012 nemen. Deze leek me het meest overtuigend.

Ik maak zelf gebruik van Microsift Security Essentials. Een prima gratis programma voor normaal surf- en internetgedrag.

Maar met een algemene gemiddelde uitkomst kom je er wel uit, welke je moet nemen.

Die tests zijn gebaseerd op een willekeurige collectie malware die bij verre het geheel niet omvat aangezien malware zeer variabel is. Helemaal niet betrouwbaar dus, de uitkomst wijkt iedere maand ook aanzienlijk af van het vorige.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan