Wat is de beste keus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

duhastmich17

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Ik weet niet of het de bedoeling is dat ik dit hier vraag maar, ik ga het toch proberen.

Ik wil heel graag een nieuwe digitale fotocamera kopen. Ik ben nu een paar weken aan het rondneuzen maar, ik vind het gewoon verschrikkelijk moeilijk om iets uit te zoeken. Alles ziet er mooi, goed en strak uit.

Mijn hobby is het bezoeken en afreizen naar pretparken en, ik heb nu een oude HP 2MP Photosmart 620. Deze camera doet het nog prima maar, heeft niet de mogelijkheden die ik zou willen hebben.

Wat ik vooral wil hebben is de vrijheid aan instellingen zoals het zelf regelen van sluitertijd e.d. Omdat ik nog 512 mb aan SanDisk SD kaartjes heb, vind ik het zonde om een Sony te kopen die weer op hun eigen kaartjes gaat. Het moet dus een cam zijn die SD onsteund.

Nu heb ik zelf deze camera gevonden de Kodak DX7630.

dx7630_front.jpg

dx7630_side_lt.jpg

Alle features van deze camera vind je op deze link want, het word teveel alles hier neer te zetten.
http://www.kodak.com/eknec/PageQuerier.jhtml?pq-path=1841&pq-locale=nl_NL

Nu zou ik natuurlijk willen weten of ik hier idd een goed product mee in huis haal die dus aan mijn vrijheid van instellingen voldoet. Wat raden jullie anders voor camera (merk) aan? Ik wil voor de camera zelf maximaal 400 Euro uitgeven.

Alvast bedankt,

Frank

Ik heb veel aan fotografie gedaan.(spiegelreflex).

Het belangrijkste is de belichting van een foto.

Van een compact camera is de flitser niet toereikend om goede foto's te kunnen maken.
Ten eerste de flitser heeft te weinig vermogen, en de invalshoek is kleiner dan 12% wat het effect "rode ogen" aanzienlijk vergroot.

Ik weet niet of je budget het toelaat, maar ga anders eens zoeken in de richting van een digitale spiegelreflex.

Qua lens en kwaliteit kies je voor Nikon.
Zowel compact als spiegelreflex.

Mvg Patrick

Laatst bewerkt:
Die Kodak kost zo'n € 380,=. De goedkoopste Nikon digitale spiegelreflex € 999,=. Maar dan heb je alleen de body. (Nikon D70) Met een goede lenzenset zit je snel over de € 1350,= ofzo. Is me nogal een verschil en valt dus zeker niet in het budget van duhastmich17.
Maar in de markt van digitale compactcamera's zijn veel zeer goede camera's te krijgen en deze Kodak lijkt mij beslist geen slechte keuze. Zelf heb ik goede ervaringen met een Nikon CoolPix E950 die goede automatische en half-automatische functies biedt zoals instellen van diafragma, sluitertijden, belichtingstechnieken etc.
Maar, Patrickt, ik ben het met je eens dat spiegelreflex de voorkeur geniet voor als je <i>echt</i> creatief foto's wilt nemen. (Ik wil zelf die D70 of de Canon 300D. Ben er alleen nog niet uit)

Twijfel niet tussen de Canon en de nikon.

De Nikon komt veel beter uit de tests, en is velen malen sneller dan de Canon.

Zijn buffer is aanzienlijk groter.

Hij kan in normale stand, 3 foto's per sec. maken met een aantal van 144 achter elkaar. Dit doet geen ene camera hem na.

Ik ga een dezer weken de D70 aanschaffen. Met de 18-70 lens.

Laat je niet verleiden door de grijze camera's(buitenlandse modellen).
Deze zijn aanzienlijk goedkoper, maar Nikon Nederland(inca) geeft geen enkele garantie of support op zo een toestel.

Mvg Patrick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan