Wat is de beste koeling voor mijn processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

meer40

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2009
Ik heb een d 830 dual core processor
Mijn processor zit constant rond de 50 graden en ik zou hem graag overclocken :thumb:.
Met de standaard koeler zoals op dit plaatje te zien link: http://www.audioholics.com/images/dscn1422.jpg

Vaak draait deze koeler maarliefst 3000 rpm

Ik wil mijn processor minimaal tot 3.5ghz overclocken of verderen welke moet ik dan nemen en tot hoever zou ik hem dan kunnen overlcoken.

Mijn budget is: 50euro

Vraag 1 en 2 eerst maar:

1) waarom wil je die cpu gaan overklokken?
2) hoe ziet de rest van je systeem er uit?

Ben je bekend met overklokken?

Zo niet => geef even de specificaties van de rest van je pc.

Edit: zoals hierboven aangegeven is :) was ook ff wat anders aan het doen tijdens het posten

je win er eigelijk weinig tot niets mee alleen dat je hardwaren sneller de geest geeft.
ik zou zegen doe eens een leuke upgrade want wat je nu heb is wel sterk verouderd.

Door een risicovolle overklok van je cpu gaat je systeem echt niet sneller reageren hoor!

Amd past niet in mijn moederbord kunt u er een uitzoeken die wel toepasselijk is in mijn moederbord aub?

Weten jullie anders een goed intel processor van 1066mhz bussnelheid voor een goed prijs?
:evil:

De intel core 2 duo 5400 :cool: zijn snelle processors en ook nog eens goede oc'ers volgens verschillende site's

Kan een van jullie aub de goedkoopste aanwijzen want ik ben niet bekend met het kopen via internet :o

Wat denkt u dan dat het beste is om in mijn systeem te stoppen met een hoge bus snelheid en wat werkt met mijn systeem:confused: rond 100euro mag het kosten:thumb:

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[192535]=1&product[96523]=1&product[91317]=1

Dit is vrij budget.
Processor is veel beter dan wat je hebt. (is stukken beter dan die amd-processor die ik net had gekozen)
4 gig geheugen
Moederbord waar uitbreiding op mogelijk is.
Je oude videokaart.

Over een jaar koop je een nieuwe processor erbij en mogelijk een nieuwe videokaart.
Hierdoor zit er logica in je upgradepad.

Kan je het niet betalen ga dan sparen!
En als het even kan: spaar dan wat langer door, zodat je een goede upgrade kan betalen.

Ik hoef alleen een processor die in mijn moederbord past voor de rest niets heeft u ook daar een goed oplossing voor?:confused:

Nee, want hij wordt niet ondersteunt door je moederbord (gaat dus niet werken)

Zoals ik al zeg: je gaat met geen enkele processor die wel werkt een grote stap zetten.

Als je het niet kan betalen, dan zit er maar 1 ding op: Sparen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan