Wat is de beste oplossing?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Travelhil

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2007
Ik heb thuis een vaste pc en een laptop.
Voor telefoonlijnen en internetverbindingen heb ik ISDN en ADSL, verder een router om laptop draadloos aan te sluiten op internet (alles via provider KPN).

De vaste pc heeft nu een vaste LAN verbinding, de laptop vindt het draadloze netwerk wel, maar kan geen pagina's weergeven in de explorer?
Verder gebruik ik de laptop ook bij klantenbezoek en wil daar liefst zo snel en goed mogelijk kunnen internetten.
Op dit moment heb ik hiervoor de dongel van KPN, maar deze heeft in mijn omgeving niet zo'n heel goed bereik (erg vervelend als je bij klanten zit en je werk niet kunt doen).

Ik wil het nu eens goed aanpakken en alles op de beste manier laten werken, heeft iemand een suggestie hoe ik dit dan zou moeten doen?

Als ik je goed begrijp heb je een draadloze router.

Daarnaast begrijp ik dat het internet op de gewone pc wel werkt en de laptop niet. "de laptop vindt het draadloze netwerk wel, maar kan geen pagina's weergeven in de explorer?"

Als je een draadloze router hebt bij jou thuis, zou ik gewoon zorgen dat de laptop daar fatsoenlijk verbinding mee kan maken. Om daar voor te zorgen heb ik meer informatie nodig.

1. Werkt de laptop wel als je hem aansluit op de kabel?
  2. Wat voor router heb je?
  3. Wat voor beveiligingscodering gebruik je, wep wpa?
  4. Heb je een interne of een externe draadloze kaart?
  5. Wat voor besturingssysteem heb je op de laptop staan?

wie mehr info wie besser

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan