Wat is de C:\x86 map?

• Onderwerp starter Onderwerp starter XRay
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

XRay

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2008
Ik heb begin deze week mijn Windows Vista vervangen door Windows 7. Ik dacht dat mijn schijf volledig gewist zou worden, maar dat was dus blijkbaar niet helemaal het geval (hoewel ik géén upgrade heb gedaan!). Ten eerste werden mijn oude files, die in de map 'windows' stonden, in een map 'windows.old' verplaatst. Die heb ik kunnen verwijderen.
Ik ben nu dus handmatig andere mappen aan het verwijderen die niet meer nodig zijn.
Maar nu heb ik dus één map, genaamd 'x86'. Wat is dit? En kan ik 'm gewoon weggooien? Hij is 3,67 GB groot..

je hebt je nieuwe windows 7 over je oude windows heen gezet, hierdoor word je oude windows map opzij gezet in een .old map.
wat je had moeten doen is tijdens de installatie van windows 7 even de partitie moeten wissen en hermaken of formatteren, waar wel je partitie leeg van word.

mocht je de mogelijkheid hebben, probeer dan windows7 schoon te installeren. dit om een mooie schone installatie te hebben zonder troep van je oude windows.
en als je er niet uitkomt roep dan maar.

ik weet niet precies waar de \x86 map voor staat, misschien moet je dat even googlen, is het toevallig C:\x86? kan zijn dat het iets is voor windows

Laatst bewerkt:
Ik heb die .old map al verwijderd, dus die troep van Vista is al weg ;)
Verder heb ik ook alles waarvan ik wist dat het van Vista was, verwijderd..
Maar ik weet dus niet wat deze map is, dus ik weet niet of ik 'm kan verwijderen of niet.

Ik ben het met RubenL eens, het was beter om de partitie op de HDD leeg te maken en een schone installatie te doen. De map x86 bevat de installatiebestanden van Windows 7.

Ja, ik dacht dat mijn partitie automatisch zou worden geformatteerd, maar niet dus :confused:

Dus de map x86 moet ik laten staan?
Ik ben eens door die map heen aan het bladeren, en zie her en der het woord 'vista' staan..

niet verwijderen dus, maar ik blijf bij mijn punt om schoon overnieuw te doen. dit omdat er altijd wel bestanden rondhangen die je waarschijnlijk niet meer gebruikt in win7, en kan misschien zelfs nog meer ruimte voor je winnen.

Oké, dan laat ik 'm staan, bedankt!

Maar heb ik dan dus geen clean install gedaan?
Ik weet toch 100% zeker dat ik níet op upgrade heb geklikt..
Ik moest een partitie selecteren enzo, daarom dacht ik dat die automatisch geformatteerd zou worden..

nee je hebt geen clean install gedaan, met de installatie krijg je meerdere opties te zien, zoals upgrade en clean install. wat de install niet doet is automatisch formatteren, dat moet nog even met de hand gedaan worden in het beeld waar je kan kiezen op welke schijf/partitie je windows 7 wilt installeren (door op geavanceerd te drukken).

Als je niet formatteert dan gaat ie gewoon op zn dooie gemakje over je oude files heen installeren :)

Ah, oké, bedankt!
Dan vind ik het wel goed zo. Ik heb geen zin om weer alles overhopp te gaan gooien :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan