Wat is de datatransfer ??

• Onderwerp starter Onderwerp starter Remy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Hallo,

Even een vraag over de datatransfers bij online gamen.
Hoe weet je hoeveel data je verstuurt en ontvangt.
Dit i.v.m. met ADSL abbo met data limiet !!!

Dus hoelang kan moet of kan ik spelen voor ik bijv. aan 100MB dataverkeer zit.

Remy

(Ps. ik weet niet of dit in de juiste sectie staat !)

Laatst bewerkt:
100 MB dataverkeer vind ik wel weinig of is het per dag. Waarom zoek je niet een provider die geen limiet kent.

Data limiet

k denk niet dat je bij online gamen snel aan 100 mb zit

Als het 100 MB per maand is en ook nog eens een mp3 tje wil downloaden wel .

Er zijn echt providers die die limiet per maand durven te stellen.

Brunssum.net is er zo een geloof ik.

Geplaatst door Wim1960
100 MB dataverkeer vind ik wel weinig of is het per dag. Waarom zoek je niet een provider die geen limiet kent.

Ik stelde 100Mb maar als voorbeeld, mijn datalimiet gaat per 1 april naar 1Gb (planet adsl) dus daarom was
mij vraag hoelang ik ongeveer kan gamen voor ik aan een aantal Mb's zit, hier had ik dus als voorbeeld 100Mb
gesteld.

En is de data rate altijd hetzelfde, d.w.z. gaat het bij de ene server harder als bij een andere waar ik op inlog ?

Remy

:D

ff een reactie op het antwoord van wim1960 hetgeen wat jij zegt klopt namelijk niet helemaal hij zegt:
>> 100 MB dataverkeer vind ik wel weinig of is het per dag. Waarom zoek je niet een provider die geen limiet kent.<<

Mijn opmerking hierop is dat ELKE provider een limiet heeft. Dit staat dan niet altijd precies op papier maar, als er niet ergens een getal wordt genoemd dan wordt er wel genoemd dat ze een Fair Use Police hebben dit houd dan in dat zij bekijken of jij veel internet of niet nu lijkt dit erg veel op geen limiet want normaal gesproken als je boven die FUP wilt komen dan moet je 7 dagen in de week 24 uur per dag dingen aan het downloaden zijn.

Dit wou ik ff kwijt.

De groeten,
Mark

Is die datalimiet download + upload? :confused:

Bizar weinig zeg.. :rolleyes:

Maar goed download eens dumeter en ga een uurtje gamen.. kan je zien hoeveel je verbruikt hebt. :)

Geplaatst door TheM
ff een reactie op het antwoord van wim1960 hetgeen wat jij zegt klopt namelijk niet helemaal hij zegt:
>> 100 MB dataverkeer vind ik wel weinig of is het per dag. Waarom zoek je niet een provider die geen limiet kent.<<

Mijn opmerking hierop is dat ELKE provider een limiet heeft. Dit staat dan niet altijd precies op papier maar, als er niet ergens een getal wordt genoemd dan wordt er wel genoemd dat ze een Fair Use Police hebben dit houd dan in dat zij bekijken of jij veel internet of niet nu lijkt dit erg veel op geen limiet want normaal gesproken als je boven die FUP wilt komen dan moet je 7 dagen in de week 24 uur per dag dingen aan het downloaden zijn.

Dit wou ik ff kwijt.

De groeten,
Mark

100 MB dataverkeer per maand is gewoon belachelijk laag. Per dag is het zelfs veel te weinig. 1 film downloaden en je zit er al 7 keer overheen.

Download deze maand
Download per dag

Gemaakt met DUmeter overigens.. ik vind ergens tussen de 15~20 gig redelijk voor een limiet maar zeker niet lager dan 10..

Vraag ook je provider of je ergens je statistieken kan opvragen. Dan kan je ook kijken wat zij denken dat je verbruikt.

Breezer> niet iedereen download films ;) Vorig jaar kwam ik nog niet boven de 1 gig uit, nu ligt mijn piek op 13 gig (paar maanden geleden), maar gemiddeld gebruik op zo'n 2 a 3 gig door internet radio en streaming van nieuws. Erg vooruitstrevend is een 1 gig limiet niet, zeker niet als het huidige internetgebruik zich vooral richt op media (vreet veel bandbreedte).

Volledig akoord met BrEzEr 10 gb is de minimum, zelf ben ik bij planet en heb 10 gb, daar kan ik mijn verbruik kontroleren maar heb ondervonden dat dat soms na 2 tot 3 dagen pas wordt aangepast. Dat schiet ook niet op. Zoals hoger vermeld heb ik du meter uitgeprobeerd, werkte goed maar kreeg konflikten en heb hem terug moeten verwijderen.
Groetjes

Jongelui,

Even voor de duidelijkheid het gaat hier niet over een datalimiet van 100Mb per dag !!!! De datalimiet is 1 GB per maand.

Het was in eerste instantie de vraag hoe lang het duurde met gamen voor ik bijv. aan 100Mb zat.

En Breezer om jouw vraag te beantwoorden, zoals ik het heb begrepen is de datalimiet opgebouwd uit up- en download, dus dat is nogal eens gauw bereikt.
Maar ja als ik straks in september aan het einde van het abonnement zit en ik zit er steeds vet overheen stap ik toch over op een gewoon adsl abbo zonder dat datalimiet gezeur.

Gr, Remy

KHK464,

Zit jij ook bij Planet en kun jij je verbruik wel checken ??
Ik ben al sinds september aan het vechten (letterlijk) met Planet Internet over de verbruiksgegevens, ik kan deze nog steeds niet inzien. Wegens technische oorzaken krijg ik steeds te zien.

Of is het in Belgie anders geregeld met Planet leden?

Remy

khk464,

Ik kan daar niet inloggen, zal blijkbaar een Belgisch gedeelte zijn, hij herkent n.l. mijn e-mail adres niet en de inlog gegevens kent ie niet!!

Remy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan