Wat is de temperatuur van een AMD Athlon XP 2000+

Status
Niet open voor verdere reacties.
daar is niet een specifieke temp. voor, dit ligt aan een aantal factoren zoals:

wat voor soort koeler;
wat voor soort moederbord;
op wat voor snelheid draait de proc;
is ie geclockt ja of nee;

ga zo maar door.........pleur er een goeie zalman koeler op en hij draait als een trein.

Mijn Athlon 2000+ gaat toch naar de 57° en draait dan nog prima. Volgens fabrikant mag hij 90° hebben, maar dat vind ik toch overdreven, dan smelt m'n kast weg. Denk dat ik toch zoals justmehaxe schrijft, een zalman ga aanschaffen.

groetjes

amd zegt:

Typically, the maximum operating temperatures for Socket A AMD Athlon™ and AMD Duron™ desktop processors are 90 degrees Celsius for processors operating up to 1GHz, and 95 degrees Celsius for processors operating above 1GHz.

Algemeen geldt: hoe lager hoe beter.

Wat is je temperatuur nu? Of dat een redelijke temperatuur is hangt af van welk type processor je hebt. Van de XP2000+ zijn 2 versies gemaakt. Die met de Palomino en die met de Thorouhbred core. Die laatste blijft een stuk koeler. Misschien kun je even AIDA32 downloaden en kijken wat die er van zegt... (kijken naar de volgende waarden: 0,18 of 0,13 micron)

@khk464: 57 graden is ietsje aan de hoge kant maar er is verder niets mis mee...

@justmehaxe: een gewone boxed koeler is ook prima hoor...

Laatst bewerkt:
Klopt meelman, ik heb een palomino en die is dus inderdaad warmer dan de Thorouhbred. De 57° haal ik als het warm weer is zoals in Juni en gestressed, normaal doet hij rond de 50°.
Maar ik heb ook geen case fan, dus de temp van het system is meestal ook rond de 40°.

groetjes

Geplaatst door khk464
Klopt meelman, ik heb een palomino en die is dus inderdaad warmer dan de Thorouhbred. De 57° haal ik als het warm weer is zoals in Juni en gestressed, normaal doet hij rond de 50°.
Maar ik heb ook geen case fan, dus de temp van het system is meestal ook rond de 40°.
voor een Palomino prima temps. Wat voor koeler heb je?

Het is een hele simpele "cooler voor amd processoren ". Zo staat hij op de factuur, het is een dingetje van net geen €20 .Heb hem bij de pc winkel laten plaatsen. Ik heb wel voor een ATX midi tower gekozen, daar zit wel wat vrije ruimte in aangezien ik enkel een cdrw erin heb en twee harddisks. Mischien daardoor een betere circulatie?

Groetjes

Geplaatst door khk464
Het is een hele simpele "cooler voor amd processoren ". Zo staat hij op de factuur, het is een dingetje van net geen €20 .Heb hem bij de pc winkel laten plaatsen. Ik heb wel voor een ATX midi tower gekozen, daar zit wel wat vrije ruimte in aangezien ik enkel een cdrw erin heb en twee harddisks. Mischien daardoor een betere circulatie?
20 euro is nog best veel (voor een standaard koeler). Maar goed, iig prima temps..

ben wel benieuwd naar de temps van de TS

Mijn Temperatuur

Mijn Processor wordt 58 graden warm
:thumb: :cool:

slk300

Re: Mijn Temperatuur

Geplaatst door slk300
Mijn Processor wordt 58 graden warm
:thumb: :cool:
stressed of idle?
Wat is je casetemp
en wat is de kamertemperatuur?

1 ding weet ik wel die standaard coolers van AMD zuigen:D ik ga binnenkort maar eens een zalman aanschaffen

greetz,

Geplaatst door justmehaxe
1 ding weet ik wel die standaard coolers van AMD zuigen:D ik ga binnenkort maar eens een zalman aanschaffen
B-****... De huidige Boxed koelers van AMD voldoen prima. Ten tijde van de thunderbird kwamen ze wel eens wat te kort qua koelvermogen...

Geplaatst door meelman

B-****... De huidige Boxed koelers van AMD voldoen prima. Ten tijde van de thunderbird kwamen ze wel eens wat te kort qua koelvermogen...

nou dan....

mijn athlon xp 2000+ komt vaak boven de 65 graden. (best wel warm vind ik)

Geplaatst door frenz
mijn athlon xp 2000+ komt vaak boven de 65 graden. (best wel warm vind ik)
dat mag inderdaad lager, die temp. Wat voor koeler heb je?

een coolermaster type onbekend (is een krijgertje, had eerst een igloo2310 ) helaas krijgt coolermaster de temp niet omlaag.

Geplaatst door frenz
een coolermaster type onbekend (is een krijgertje, had eerst een igloo2310 ) helaas krijgt coolermaster de temp niet omlaag.
een 'type onbekend' koeler koelt meestal niet zo goed.

Heb je de koeler zelf geïnstalleerd? En voel eens met ja hand aan het koelblok, is dat koud/handwarm/loeiheet?

Ik heb een niewe koeler

Ik heb nu een nieuwe koeler op men processor.

Hij wordt maximaal 59 graden:thumb:

Re: Ik heb een niewe koeler

Geplaatst door slk300
Ik heb nu een nieuwe koeler op men processor.

Hij wordt maximaal 59 graden:thumb:
wat voor een? (en hoe duur)

Met een nieuwe koeler mag de temp wel een beetje lager. Heb je een Palomino of een T-bred core? (zie eerder in topic)

Heb je koelpasta gebruikt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan