wat is dit: medion md 86097 wlan usb remote hub?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander0000

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2011
hallo.

ik ben vandaag naar een rommel markt geweest en heb dit apparaat gekocht: medion md 86097 wlan usb remote hub
ik weet niet wat het is heb wat dingen uit gevogeld en ben er achter gekomen dat ik er muziek mee kanstreamen in huis maar voor de rest weet ik niet wat het is graag uit leg er over tanx :thumb:

hier wat linkjes over dit apparaat:
drivers en tips kon niks beters vinden :D:
http://www.medion.com/nl/service/start/_product.php?msn=50037203&gid=
handleiding:
http://download2.medion.com/downloads/anleitungen/bda86097uk.pdf

Op dit fraaie apparaat kun je bijvoorbeeld een printer en/of externe harde schijven aansluiten, deze zijn dan "draadloos" te benaderen binnen een netwerk.

Ik begrijp de vraag niet... sorry. Het ding kan usb apparaten "draadloos" maken.... alles wat er aan hangt kan dus (via een draadloze router) door alle PC's in het netwerk benaderd worden. Handig om bijvoorbeeld een externe schijf met meerdere gebruikers te delen. Of, als je geen (WiFi) router hebt maar wel een WiFikaart in de pc, kun je printen zonder dat er een kabel naar de printer loopt... (om maar iets te noemen)

Okey..en.wat is: modus access point? Dat is ook een optie voor de rest heb ik genoeg info

Het ding kan op twee manieren ingesteld worden: als acces point, dan is het een soort alleenstaand netwerk dat via elk apparaat met wifi bereikt kan worden (maar wel af te schermen met een wachtwoord), of in stationmode: (in dat geval moet je wel een wifi router hebben) dan wordt de hub opgenomen in het bestaande netwerk (krijgt dan ook een IP adres van de router). Dus in het eerste geval kun je direct met de apparatuur die aan de hub hangt communiceren, in het tweede geval loop de communicatie via de router.

dus station mode is een soort file sharing als ik er een harde shijf aan sluit? ik wil namelijk een hardeschijf aan de hub aan sluiten en dat ik dan op een anderen computer bijvoorbeeld muziek van de hardeschijf kan afspelen of kan dit niet?

alvast bedankt!

Ja, dat kan. (daar is het ding onder andere voor bedoeld)

zou je me uit kunnen leggen hoe ik dat doe? in Jip en Janneke taal graag :D ik heb het volgens het boekje gedaan maar snaper niets van :(

tanx.

die handleiding heb ik. ik heb gedaan wat er staat alleen ik weet niet hoe ik het apparaat moet benaderen(zien)

Als je een router hebt met wifi dan gebruik je "station mode". de manier om dit te installeren kun je lezen vanaf blz. 18.
Om de hub te configureren moet je hem even met een utp kabeltje aan je pc hangen.
Knoop er een disk aan (via usb) en zet in het verbindingsscherm van de hub een vinkje bij de betreffende schijf.

ik heb een probleem als ik doe wat op blz 19 staat dan restart hij das normaal maar dan zie ik hem niet meer in het netwerk en heb ik geen verbinding meer? dus dan kan ik niet doen wat op blz 20 staat

Dan heb je misschien niet het juiste IP adres ingegeven..? (zie blz 22)
Utp is inderdaad een gewone internet kabel.

Ik heb het juiste ip ingevoerd en de kabel is goed maar zo dra ik op station mode druk dan restart hij en heb ik geen verbinding meer?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan