Wat is dit nu weer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guus abc †

Meubilair
Lid geworden
12 feb 2004
Ik heb nogal veel icoontjes op mijn snelstartbalk staan.
De laatste tijd verdwijnen die soms als ik er met de muisaanwijzer overheen ga.
Ik hoef er niet eens op te klikken; het is net of ik ze met de muis van de balk afveeg.
Ze zijn er nog wel, want ik kan erop klikken en ik zie ook de bijbehorend tekstballonnetjes verschijnen - zie bijlage.
Ik krijg ze weer terug door de balk even uit beeld te slepen en weer terug te zetten en soms door met de muis over de lege balk te bewegen; het lijkt dan net of ik ze er met één streek van de muisaanwijzer weer op schilder.
Weet iemand wat dit kan zijn en hoe ik het weer normaal krijg?

Guus.

Laatst bewerkt:
Ik zou het niet weten heb er maar 4 icontjes staan.
Waarschijnlijk komt het probleem op een of andere manier door het aantal

Geplaatst door Muurhond
Wat heb je zelf allemaal geprobeerd om et te verhelpen?
Gezocht met Google op "icons disappear quick launch bar" zonder resultaat; misschien ben ik wel de eerste die dit heeft.:D
En in het register gezocht (HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer).
Maar daar vind ik niets wat ermee te maken heeft.

Guus.

Geplaatst door lamp
Ik zou het niet weten heb er maar 4 icontjes staan.
Waarschijnlijk komt het probleem op een of andere manier door het aantal
Er staan al heel lang zoveel icoontjes op die balk; ik heb dit pas sinds ik Windows twee weken geleden opnieuw geïnstalleerd heb. Verder werkt alles perfect.

Guus.

Heb je al op spyware en virussen gescanned?

Start de pc es opnieuw op, druk op F8 voordat je het Windows-logo ziet en kies voor Starten in MS-DOS o.i.d.

Tik nu in scanreg /restore en kies een datum van toen et nog werkte. Misschien die van 3 dagen terug?

Mocht hij deze niet kunnen repareren, probeer dan de andere datums.

Laatst bewerkt:
je kunt er precies in zien wat je allemaal voor progjes hebt

het lijkt wel of hij helemaal flipt

heb je al gescand met ad aware enz want het kan weer us zo een vervelende spyware zijn?

Geplaatst door Muurhond
Heb je al op spyware en virussen gescanned?
Uiteraard, maar alles is schoon.
Scanreg/restore heeft weinig zin, omdat mijn oudste registerkopie 5 dagen oud is en het probleem (nou ja) al langer bestaat.

Guus.

Geplaatst door dj_sj
je kunt er precies in zien wat je allemaal voor progjes hebt
Ik heb er nog wel meer, hoor.:)
Deze gebruik ik het meest, vandaar dat ze daar staan.

Guus.

Geplaatst door Muurhond
En scanreg /fix dan?
Doe ook es een schijfcontrole.
Schijfcontrole heb ik al gedaan; geen fouten gevonden.
Scanreg /fix heb ik inderdaad nog niet geprobeerd.
Ga ik morgenochtend even proberen, want vanavond komt het er niet meer van.
Ik laat je het resultaat weten.
Bedankt voor je tip; het is volgens mij het enige wat nog zou kunnen werken.

Guus.

dus de progjes die je het 'meest' :D gebruikt staan daar ?

en jij hebt ze daar niet neer gezet>?

ook niet een X gedaan en toen verwijdert?

Is het niet gewoon het verbergen van inactieve iconen? Dit staat standaard aan in een nieuwe XP-installatie.
Rechts klikken op de taakbalk/eigenschappen/vinkje weghalen hij "inactieve iconen verbergen" (of iets dergelijks. Ik heb de Engelse versie van Windows XP, dus de bewoordingen kunen iets anders zijn.)

Arthur

Geplaatst door Arthur de Smet
Is het niet gewoon het verbergen van inactieve iconen? Dit staat standaard aan in een nieuwe XP-installatie.
Rechts klikken op de taakbalk/eigenschappen/vinkje weghalen hij "inactieve iconen verbergen" (of iets dergelijks. Ik heb de Engelse versie van Windows XP, dus de bewoordingen kunen iets anders zijn.)

Arthur

Hij heeft Win98SE. Op de bijlage zie ik toch echt 2 startbalken. 1 ervan zie je deels.

Geplaatst door Muurhond
Hij heeft Win98SE. Op de bijlage zie ik toch echt 2 startbalken. 1 ervan zie je deels.
Het probleem is NIET dat ik twee startbalken heb.
Dat is alleen een voorbeeld van hoe hij eruit hoort te zien (boven) en hoe hij er soms uitziet (onder).

Guus.

Geplaatst door Guus abc
Het probleem is NIET dat ik twee startbalken heb.
Dat is alleen een voorbeeld van hoe hij eruit hoort te zien en hoe hij er soms uitziet.

Guus.

Aha. Dat wist ik niet.

Wat je ook kan proberen, is de huidige videokaart-driver te de-installeren (op de juiste manier), de pc opnieuw op te starten en dezelfde videokaart-driver opnieuw te installeren. Dit omdat in je bijlage op de onderste startbalk het IE-icoontje maar deels te zien is en de rest helemaal niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan