Wat is dit voor een video slot???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loewieke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Ik ben niet zo uit op video, geen spelletjes fanaat. Maar ik maak mijn eigen muziek op mijn PC en heb daarvoor een dure geluidskaart. Dat werkte heel behoorlijk op mijn oude PII 333 mhz. Nu kreeg ik een PIII 500 mhz van iemand en dacht, die moet een betere performance hebben. (soms kan de PII de grote wav bestanden niet snel genoeg laden) Dat valt tegen. Met name als er tijdens het opnemen of afspelen van scherm wordt gewisseld. Ik denk dat het er mee te maken heeft dat de oude PII een AGP slot met een AGP video kaart had. De PIII heeft on board video, en dus heeft de processor minder tijd voor de geluidskaart.
Nu zit er wel een speciaal slot (je) boven de PCI kaarten, maar volgens mij is het geen AGP slot. Daar is ie te klein voor en hij zit meer naar voren (naar de acherkant van de kast toe) dan het AGP slot van de PII. Het zou wel eens een PCIe kunnen zijn, maar daar ben ik niet in thuis. Volgens mij zijn die meestal geel en ook wat langer dan deze.
Kan iemand dit thuis brengen als een video kaart slot en zo ja, wat voor kaart mag/kan hierin, zodat de processor zich meer met het geluid bezig kan houden?

Bijlagen

• moederbord PIII NEC_M600.jpg
    moederbord PIII NEC_M600.jpg
    73,5 KB · Weergaven: 29
Dat is een CNR (Communication and Networking Riser) slot, niet voor een videokaart.

Dank je voor de duidelijkheid
dat spaart me een hele verkeerde zoektocht uit
Zou het helpen om een PCI video kaart er in te zetten? Omdat die op dezelfde bus zal werken als de geluidskaart verwacht ik daar niet zo veel rendement van.

Maakt niet zo veel uit, ook de AGP onboard, maakt gebruik van dezelfde southbridge, en ook de pci.

Welk type Plll wordt er nu gebruikt, met welke cache? en welk geheugen?, qua fsb?

En ook het merk van de chipset is belangrijk, borden met een Intel BX chipset waren/zijn superieur, de andere merken liepen daar ver achter.

Een BX chipset met een Pll 350, op 133, dus op 467mHz, was veel sneller dan andere chipset/processor combinaties.

Ook zou je de toegewezen videoram, kunnen verminderen, die is toch niet van belang, en zoveel mogelijk ram geheugen plaatsen.

Kijk eens of je de mogelijkheid hebt om de PII te overklokken, ik heb hier al jaren een pII 366, met een FSB van 141mhz (origineel 66mhz) draaien als 'kids pc', de kloksnelheid is dus 775mhz!! Het enige wat daarbij aangepast is een grote koelfan en koelblok, verder is alles standaard. Deze pc loopt menig PIII eruit die sneller zou moeten zijn.

[edit] niet helemaal waar, ook de CPU cache heeft een extra koelingsvoorziening [/edit]

Laatst bewerkt:
Over en sluiten

Dank jullie wel voor je reacties
ik ben er inmiddels wel uit wat ik ga doen.
Ik ga me niet meer op de video kaart concentreren,
Overklokken is niet mijn keuze, een bijkomend probleem van de PII is dat ik er geen echter grote HD in kan hangen. Het maximale is nu 40 GB en dan nog moet er een truucje worden uitgehaald, waardoor de schijf aan het moederbord als 38 GB wordt 'voorgelogen' anders wordt die niet eens aangesproken.
Een optie is de PII als dedicated muziek recorder in te richten. Alles er afslopen wat niet op muziek is gericht, evt. een externe drive voor de opslag te gebruiken (USB zat er al op)
Dan op zoek naar een stillere fan, want door verbetering van mijn opname apparaat hoor ik nu de PC op alle opnames in de achtergrond.
Ik kan ook de PIII upgraden met een upgrade set. Ik heb net een mooie gezien voor 199 eur. Daar zit ook een stille fan op. Dan een AGP opzoeken en dan werk ik op een P5 met 3 GHZ dat zou toch genoeg moeten zijn.
Dus deze discusie kan gesloten. Bedankt voor de tips ik heb weer heeel wat geleerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan