Ik ben niet zo uit op video, geen spelletjes fanaat. Maar ik maak mijn eigen muziek op mijn PC en heb daarvoor een dure geluidskaart. Dat werkte heel behoorlijk op mijn oude PII 333 mhz. Nu kreeg ik een PIII 500 mhz van iemand en dacht, die moet een betere performance hebben. (soms kan de PII de grote wav bestanden niet snel genoeg laden) Dat valt tegen. Met name als er tijdens het opnemen of afspelen van scherm wordt gewisseld. Ik denk dat het er mee te maken heeft dat de oude PII een AGP slot met een AGP video kaart had. De PIII heeft on board video, en dus heeft de processor minder tijd voor de geluidskaart.
Nu zit er wel een speciaal slot (je) boven de PCI kaarten, maar volgens mij is het geen AGP slot. Daar is ie te klein voor en hij zit meer naar voren (naar de acherkant van de kast toe) dan het AGP slot van de PII. Het zou wel eens een PCIe kunnen zijn, maar daar ben ik niet in thuis. Volgens mij zijn die meestal geel en ook wat langer dan deze.
Kan iemand dit thuis brengen als een video kaart slot en zo ja, wat voor kaart mag/kan hierin, zodat de processor zich meer met het geluid bezig kan houden?
Nu zit er wel een speciaal slot (je) boven de PCI kaarten, maar volgens mij is het geen AGP slot. Daar is ie te klein voor en hij zit meer naar voren (naar de acherkant van de kast toe) dan het AGP slot van de PII. Het zou wel eens een PCIe kunnen zijn, maar daar ben ik niet in thuis. Volgens mij zijn die meestal geel en ook wat langer dan deze.
Kan iemand dit thuis brengen als een video kaart slot en zo ja, wat voor kaart mag/kan hierin, zodat de processor zich meer met het geluid bezig kan houden?