Wat is dit voor ring?

Status
Niet open voor verdere reacties.

impreza010

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2007
Berichten
17
hooi!
ik heb voor de eerste keer een pc gebouwd. In het zakje waar ook schroefjes in zaten zat ook een zwarte ring van ongeveer 3 cm groot. Ik keek in de pc beneden en daar zat ook zo'n ring om de kabels die van het moederbord naar het voorfrontje van de pc gaan. Weet iemand waarvoor deze ring is??? het ziet eruit als een magneet ofzo maar dat is het niet. En het lijkt me ook niet dat het is om de kabels bij elkaar te houden anders hadden te er wel tai rips bij gedaan :p
Alvast bedankt!

Lucas
 
dat ringetje zit bij mij aan de led kast kabeltjes.
ht is een contra gewichtje.
je hoeft deze niet perse er om heen te heben en doet verder niets dan de kabel een beetje beneden houden.
 
dat ringetje zit bij mij aan de led kast kabeltjes.
ht is een contra gewichtje.
je hoeft deze niet perse er om heen te heben en doet verder niets dan de kabel een beetje beneden houden.

Nou, niet helemaal.
Het heeft wel degelijk een functie. Zoiets heet een 'ferrietring' en die wordt gebruikt om HF stoorstromen te voorkomen en is wel degelijk noodzakelijk.
Je ziet op monitorkabels en ook wel USB kabels vaak ook zo'n verdikking zitten, ook daar zit een ferrietring in (alleen dan in een mooi huisje)
Waar het dus niet voor bedoelt is....de kabel naar beneden houden
 
Nou, niet helemaal.
Het heeft wel degelijk een functie. Zoiets heet een 'ferrietring' en die wordt gebruikt om HF stoorstromen te voorkomen en is wel degelijk noodzakelijk.
Je ziet op monitorkabels en ook wel USB kabels vaak ook zo'n verdikking zitten, ook daar zit een ferrietring in (alleen dan in een mooi huisje)
Waar het dus niet voor bedoelt is....de kabel naar beneden houden

o nou weer wat geleerd dan :)
maar heb ook kasten gehad waar het dus niet in zat en ook heb ik het uit deze verwijderd,
zonder problemen.
 
bedankt!
ik wil die ring er dus wel in gaan zetten, maar hoe moet dat dan gewoon de kabels er omheen draaien en laten hangen? mag hij wel de kast gewoon raken?

lucas
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan