Opgelost Wat is dit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 147964
  • Startdatum Startdatum
Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 147964

Hallo

Ik heb een vraag..

Wat is cidaemon.exe ?

Steeds als mijn computer de schermbeveiliging aan laat gaan, en ik haal hem van de schermbeveiliging af, dan zegt hij dit:

Foto.jpg

Ik heb al veel gezocht op ons veel gebruikte zoekmachine Google.. Maar dat is allemaal voor xp, maar ik heb Windows 7 Home Premium..

Weet iemand wat dit is? En hoe haal ik dit vervelende iets weg?

Cidaemon is het programma dat de inhoud van je harde schijven indexeert. Dat heet Windows Search in Windows 7, maar je ziet in Cidaemon.exe nog terug: Windows Indexing Service, wat de naam was in XP etc... :D
En de reden dat je je melding (vooral) ziet zodra je pc/laptop een tijd niet gebruikt is is... omdat de Windows Search service zijn werk vooral doet als je de pc/laptop weinig of niets te doen heeft.

Tijs.

maar hoe los je op dat hij zegt Cidaemon reageert niet
Cidaemon is het programma dat de inhoud van je harde schijven indexeert. Dat heet Windows Search in Windows 7, maar je ziet in Cidaemon.exe nog terug: Windows Indexing Service, wat de naam was in XP etc... :D
En de reden dat je je melding (vooral) ziet zodra je pc/laptop een tijd niet gebruikt is is... omdat de Windows Search service zijn werk vooral doet als je de pc/laptop weinig of niets te doen heeft.

Tijs.

Dat kan ik je niet vertellen: Ik gebruik die Windows Search service helemaal niet.

Tijs.

Je kunt natuurlijk wel (als lapmiddel) de hele Windows Search uitschakelen
[Windows-toets]r toetscombinatie -> services.msc
Ga naar de Windows Search service, en dubbelklik erop. Is hij gestart, eerst op Stop klikken. Daarna opstarttype op Uitgeschakeld zetten en op OK klikken.

Tijs.

Dankjewel! Ik kijk later of het is opgelost..
Je kunt natuurlijk wel (als lapmiddel) de hele Windows Search uitschakelen
[Windows-toets]r toetscombinatie -> services.msc
Ga naar de Windows Search service, en dubbelklik erop. Is hij gestart, eerst op Stop klikken. Daarna opstarttype op Uitgeschakeld zetten en op OK klikken.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan