wat is doorgebrand

• Onderwerp starter Onderwerp starter tryer
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tryer

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
heb een computer van mijn werk gekregen die kapot was / is. Er is iets doorgebrand: hield plotseling op te werken, waarna een brandluchtje. Ik wil hem wegdoen, misschien toch nog wat mee te doen. Wat is het meest waarschijnlijk doorgebrand ???
Ik denk als amateur-reparateur: de voeding of de processor. Als ik hem aanzet, draait de ventilator in de kast een halve seconde. Een LEDlichtje op het moederbord brandt, ook bij de aan/uit knop brandt er een rood knipperend ledje. De ventilatoren van de voeding, van de processor en in de kast draaien niet. wie heeft een goed advies, voor ik hem wegdoe.

9 van de 10 keer is de voeding doorgebrand. Ik zou daar eerst eens naar gaan kijken.

Hopelijk voor jou dat de voeding niets anders in zijn dood heeft meegetrokken(als het de voeding is, maar dat denk ik wel.)

nou je hebt gelijk, ik heb andere voeding gebruikt: toont nog steeds geen teken van leven. Ik haal de HD en het geheugen eruit en de rest gaat naar grof vuil. Bedankt voor jullie meedenken.

misschien dan dat die stukken ook defect zijn maar je kan dat later bekijken dan.
zonde misschien is het dan toch het moederbord wat een opdonder heeft gehad.

Ik zei niet dat ik zeker ben dat de rest ook kapot is, de kans zit er in. Als je met een andere stabiele voeding gaat testen, dan zal je niets meer kapot maken. DVD-spelers, cpu en pci kaarten kunnen nog steeds goed zijn. Ik zou alleen het moederbord wegdoen als het nog niet lukt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan