wat is een Console?? ( Windows 7 )

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericosman

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2008
Berichten
758
hallo,

ik weet dat Helpmij niet is bedoeld voor huiswerk vragen maar aangezien ik bijna een opdracht af heb en ik 1 onderdeel niet snap namelijk :
• Op elke pc maak je een console aan met als naam; Console<jouw roepnaam>. Zorg dat deze console in het startmenu staat.

Nu hoef ik alleen te weten wat een Console inhoud in deze zin. ( verder word er ook niet uitgelegd in het bestand wat een Console is of wat je er mee kunt. )

Bij voorbaat dank
 
Hallo,

Nee dit is een opdracht om een windows 7 "netwerkje" te realiseren in 3 virtual pc's
 
Dan hebben ze het over MMC (Microsoft Management Console)
Klik op de startknop en typ 'mmc' in. Hier kan een nieuwe console aangemaakt worden.

Succes met je opdracht.
 
Uiterst vaag, maar zou bijv. ook kunnen betekenen een Extern Bureaublad document, dat een verbinding mogelijk maakt naar jouw <server/werkstation> dat je in dat het virtuele netwerkje hebt staan.

[Windows-toets]r toetscombinatie -> mstsc.exe
Doe je aanpassingen (bijv. alvast invullen de naam of ip-adres van de pc waarmee verbonden moet worden, instellingen over volledig scherm, etc.) en dan die instellingen opslaan op een toegankelijke map als een .rdp document, die je bij het opslaan de bestandsnaam Console <jouw naam> geeft.
Die dan daarna linken in het start-menu.

Meer ideeën heb ik er niet bij, gegeven dat ik helemaal niet weet wat er in dat netwerkje wordt gedaan/welke software wordt gedraaid.

Succes,

Tijs.
 
Hallo,

Bedank :) hier was ik zelf ook net toevallig achter gekomen maar hoe ik die in mijn menu van snel start krijg vraag ik me af en wat ik er in kan / moet staat niet in de opdracht ( fail )
naja toch bedankt voor de snelle hulp !
 
Ik neem aan dat het verhaal van mij klopt, dus dat je een Extern Bureaublad document moet maken??
Waarom je nu over een snelstartmenu praat terwijl je in je startposting over startmenu praat??

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan