Wat is een dis/mis systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Speedy3338

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Ik zou graag willen weten wat een dis/mis systeem is, want ik kon het niet zo snel via google vinden.

ps: Ik wist niet zo snel in welke categorie deze vraag moest dus daarom heb ik hem hier geplaatst

DIS
(Document Information System.)
(Document Imaging System.)

Over het algemeen is een DIS een applicatie waarin ingevoerde documenten kunnen worden beheerd en geraadpleegd. Voordelen:
Tijdsbesparing omdat de gegevens direct geraadpleegd kunnen worden. Zoektochten in archieven behoren tot het verleden.
De gegevens zijn nooit door anderen in gebruik, maar voor iedereen op hetzelfde moment te raadplegen.
De gegevens zijn niet aan een geografische locatie gebonden.
Men is nooit meer iets kwijt!

MIS
(Management Informatie Systeem.)
(Management Information Services.)

MIS is de algemene term voor de computersystemen in een bedrijf dat gegevens levert over de bedrijfsactiviteiten. Ook wordt MIS gebruikt om de afdeling aan te duiden die de computersystemen beheert, vaak inclusief de mainframe systemen, netwerk en netwerkbronnen. In het begin werden computers gebruikt voor boekhoudkundige zaken, zoals bijhouden van salarissen en credit- en debit-nota's. Toen er applicaties werden ontwikkeld om het management te informeren over verkopen, voorraden en andere belangrijke data, ontstaond de term MIS om deze applicaties te beschrijven.

Bron: www.computerwoorden.nl

Ik bedoelde inderdaad Document Imaging System / Management Information System, dus wat saartje al bovenaan had neergezet was al voldoende.

In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden.

Je kan zien dat Saartje informatica heeft gestudeerd :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan