Wat is een goed gratis antivirusprogramma

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Ik had AVG draaien tegen virussen, maar die kwam gisteren ineens met een zomerupdate terwijl het geen zomer is, geen idee wat er aan de hand was, maar ik had er geen goed gevoel bij.

Kan iemand mij een link voor een goede GRATIS antivirus geven?

Kan iemand mij een link voor een goede GRATIS firewall geven?

Heb ik nog meer nodig?

Ik werk met Windows XP home op deze laptop met 1GB geheugen.

Ik maak gebruik van Firefox.

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Hoi,
al jaren gebruik ik naar volle tevredenheid Avast Free, kwestie van 1x per jaar je registratie verlengen.
Als firewall Comodo, ook niets op aan te merken. Schakel wel Geek Buddy en dat soort zaken uit (je moet wel SP2 aan boord hebben).
Als je een 3th-party firewall installeert dan wel de ingebouwde Windows Firewall uitschakelen, via configscherm of services.msc

Laatst bewerkt:
Inmiddels weer de GRATIS AVG antivirus er op gekregen, maar is die slecht?

Hoe veilig is internetbankieren, want dat gaat toch via een pas in combinatie met steeds een unieke code via een apparaatje?

bij mijn weten pakt avg geen rootkits, avast free heeft wel een rootkitscanner aan boord.
imho is avast stukken veiliger.

MSE is af te raden wegens slechte resultaten, zowel in herkenning als verwijdering van virussen.

Avast 8 antivirus Free is een aanrader ...... ik gebruik avast antivirus al jaren en jaren en ik ben kei content en adviseer ook aan iedereen om Avast te gebruiken .......:thumb:

dat is gewoon reclame van avast om over te schakelen naar de pro of internet security, meer niet ..... ben je wel zeker dat je de gratis versie geinstalleerd hebt?

als ik dit zo lees heeft hij de betalende versie geïnstalleerd en is deze proefperiode vervallen, de gratis versie update automatisch meermaals per dag.

ja klopt, wist niet goed wat hij had geinstalleerd, het is zoals de Jean het aangeeft dat hij de betalende versie heeft geinstalleerd en nu die meldingen krijgt om te gaan betalen om updates te krijgen ;)

Avast! is een zeer goede virusscanner.
Ik heb zelf geen idee wat voor progjes je hebt voor firewalls , maar als aanvullende virusscanner raad ik MBAM aan.

Avast is een goede (zegt de consumentenbond :D) maar ik ben er tot nu ook wel tevreden over Klik

Er zijn echt goeie, de consumentenbond ( de digitaalgids) geeft hoog op van met name AVG.
Maar...op advies van mijn computerboeren heb ik vanaf 2010 bij win 7 als os alleen nog maar de eigen (windows)
firewall en virusscanner...tot meer dan volle tevredenheid.
Voor de zekerheid vul ik dit aan met adaware, mbam en ccleaner...:thumb:
Nooit problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan