Wat is een goed programma om een eigen template te maken met Joomla??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yannickvdvegt

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2011
Hallo,

Ik wil een eigen site maken, maar nou weet ik niet goed met welk programma ik dat makkelijk en mooi mee kan maken, het gaat om een sport site.

Alvast bedankt.

Als je er geld voor over hebt zou je Artisteer kunnen overwegen (gebruik ik zelf ook en werkt prima!)
En anders kun je ook een (gratis) template downloaden en bewerken.
Gr

Een eigen template maken zal best een klusje zijn. Tenminste als het gaat om een template waarin zowel de functies van Joomla (als CMS) worden aangepakt als de opmaak van de site.

Als het alleen om de opmaak gaat, kan je denk ik het beste een bestaand template nemen, en daarvan de css wijzigen.
Daar is geen speciaal programma voor nodig, dat kan met elke kladblok-achtige, zoals de al genoemde Notepad++.
Wat wel nodig is: enige kennis van html en css. ;)
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Beste mensen,

Wat een noob talk allemaal.
Ze vraag om een goed programma om een template te maken met joomla dit bestaat niet.
Dit bestaat niet specifiek voor joomla of drupal een programme om templates te maken

Geen, gebruik gewoon bestaande templates als deze niet voldoen gebruik een ander cms als drupal.
Hier is veel keuze uit verschillende templates
http://drupal.org/project/Themes

Templates worden niet gemaakt uit programmas maar voor een cms !
Als je hier dus specifiek meer over wilt weten google dan naar de cms en hoe templates ervoor de maken, de is meestal niet op gebruikers niveau maar meer richting develpers/desingers maar dan kan je er meer over lezen

Laatst bewerkt:
Wat een noob talk allemaal.
Ze vraag om een goed programma om een template te maken met joomla dit bestaat niet.
Dit bestaat niet specifiek voor joomla of drupal een programme om templates te maken
Noob = "iemand die niet goed is in een bepaald spel of iets anders".​
Nou-nou, kan dat niet wat zachter? 't Is al laat hoor! :D

=====
  1. (...) een ander cms als drupal. Hier is veel keuze uit verschillende templates.
    Joomla heeft ook bijzonder veel keuze. Eerste hit op Google al 3100 gratis stuks bijvoorbeeld.
    Bladeren maar! :)

2. Templates worden niet gemaakt uit programmas maar voor een cms !
    Moet je toch deze eens bekijken: www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=BujtoqgQ7GE.
    Om 3 specifieke CMS'sen (Joomla, Drupal, Wordpress) te bedienen met een template.
    (d.w.z. een serie kant&klare te uploaden met elkaar en het betreffende CMS samenhangende files.)
't Valt dus nogal mee met die niet-bestaande programma's, als je je er even in verdiept.
Of als je de links in voorgaande reacties even doorneemt. ;)

Laatst bewerkt:
Ik had ook een hele lange weg moeten afleggen om bij een goed antwoord te komen. Ik gebruik nu Artisteer. Je moet dit programma wel kopen kost zo'n €90.00 maar is wel héél gemmakelijk in gebruik. Als je deze wil aanschaffen moet je wel de standaard versie nemen. Die kunnen alleen Joomla, Drupal, DotNetNuke, Wordpress en Blogger exporteren.
Als U wilt kan ik ook wel een template maken voor U? Ik hoor het graag. Stuur dan een privébericht.
Groetjes, Yannick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan