wat is een goed spyware,malware programma?

Status
Niet open voor verdere reacties.

spike67

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2004
Berichten
61
Hallo

Ik heb nu malwarebytes , maar heb ook spyhunter aangeschaft omdat die beter browser hacks verwijderd.
wat vinden jullie van spyhunter?
wat is eventueel een betere programma.
 
Als ik dit zo lees, dan zou ik Spyhunter helemaal niet willen. Een beter programma? Ik denk dat je behoudens Mbam niets nodig hebt (naast je virusscanner)
 
Naast mbam zou ik adwcleaner proberen, daar ook hele goede ervaringen mee.
 
Naast mbam zou ik adwcleaner proberen, daar ook hele goede ervaringen mee.
Jackall,

naast Mbam ?

Ik ken adwcleaner niet echt, maar ik denk dat je als user problemen gaat opzoeken als je naast een virusscanner en een antispyprogje, nog een tweede antispyprogje resident gaat laten draaien.
Als adwcleaner goed is, dan zou ik 'm i.p.v. Mbam laten draaien, maar niet naast Mbam.
 
Laatst bewerkt:
Beste gast0225, ik gebruik adwcleaner voornamelijk als mijn browser om wat voor reden dan ook is gewijzigd, daar is adwcleaner heel sterk in om dat op te lossen.
Met dat "naast" bedoel ik als extra anti malware, dus als ik er met mbam (kans is klein) er niet mee uit kom, pak ik adwcleaner erbij.
Voor dit soort zaken is adwcleaner dan ook een stuk sneller als mbam.

gast0225 het kan heus geen kwaad adwcleaner eens te proberen.
 
:confused: Maar gast0225 AdwCleaner is geen installatie programma en die krijg je nooit problemen mee als je naast geïnstalleerde MBAM gaat draaien, tis slecht een kant-en klaar app. welke je alleen maar in extreme situaties kan draaien en in meeste gevallen AdwCleaner vind ( wel af/ en toe ! ) meer besmettingen dan MBAM ik gebruik ze ook zeer lang al allebei ..
Ietsjes meer info hier -->http://users.telenet.be/marcvn/spyware/adwcleaner.html

:eek: Oeps jackall sorry ik gaf alleen maar kleine mening ..
 
Laatst bewerkt:
Vandaar ook mijn vraag en verwondering over het woord 'naast'. Ik begrijp van jullie dat het geen resident aanwezig tooltje betreft.
 
Nope gast0225, is een op zich zelf staand app zoals royonix aangaf. Dus je moet elke keer dat programma opnieuw downloaden, heb je altijd ook de meest recente versie.
 
adw cleaner

Adw cleaner werkt goed, maar als ik alles op start en zit op de gekende sites, krijg ik na 5 minuten terug de reclame indicaties op de sites;
alles werkt dan weer een pak trager en wordt steeds naar sites gelinkt boordevol reclame.
is dus ook niet ideaal?
Of zou ik meerdere problemen hebben?
Dirk
 
Hoi Dirk,

Adw staat voor Ad-ware dat is software (programma) dat bij een ander software programma is toegevoegd (gebundeld).

Zoiets.:d

xaLIfDC.jpg


Bijvoorbeeld Adw-Cleaner is er voor bedoeld om die programma's te zoeken die gebundeld zijn en mee komen met andere programma's.
En een cleaner is eigenlijk wat je moet gebruiken als je al geinfecteerd of denk dat er iets van een infectie op je pc staat.
Gelijktijdig de programma's actief hebben en laten scannen zorg voor problemen als dat de scan optie's van de programma's elkaar bezig gaat houden.
Zo kan het inderdaad voorkomen dat je b.v naar sites gelinkt wordt boordevol reclame omdat de scan optie van het programma die dat normaal tegenhoud nu met wat anders bezig is.

Je moet van 1 anti-malware scanner jou hoofd-scanner maken die met alle opties die wilt gebruiken actief op je pc staat, en de andere scanners gebruik je dan als een soort troubleshooter of als jackall al zei als de andere er niet uit komt.

Daarbij heeft het ook veel te maken met hoe zelf met de computer en internet omgaat.
Kijk een anti-malware programma is uiteigenlijk een programma dat zoekt naar malware op je pc en wat dus al op je pc staat, en in principe een herstel programma als de security van de andere programma's met het besturings systeem hebben gefaald.
Zoals je zelf zegt zit op de gekende sites en wordt steeds naar sites gelinkt boordevol reclame.
Heb ik het gevoel dat het meschien wat handig kan zijn om de browser instelling wat aan te passen als dat nog niet is gebeurd.
Zo heb je b.v third-party cookies, je krijgt b.v op een website een popup die zet een cookie bij je browser en iedere keer als de browser die cookie leest dat link hij de browser door naar een andere website.
Dan is er nog het programma Sandboxie, die je browser naar een soort geisoleerde ruimte (sandbox) kopieëerd waar vanuit de browser dan werkt en weer verwijderd kan worden.
Of voor de privacy de sandbox ook op een ramdisk gezet kan worden en dus niet op een harddisk staat maar in het ram geheugen heb ik nog niet geprobeerd.
Maargoed het gaat maar om het idee.

Dat strip verhaaltje hierboven "Bill Gates Testimony" (United States v. Microsoft) is een grap op een reactie dat de internet explorder die met windows meekomt ook los gekoppeld van windows moet kunnen worden zodat ook de andere internet browser software zoals die van de andere bedrijven onafhankelijk met het besturings systeem kunnen werken om die ook eens een kans te geven, wat op ten duur ook weer voor meer veligheid op het internet zal zorgen.
Zo kan door een bedrijf worden bepaald wat de techniek is die door software wordt gebruikt en zo ook die van de security met het beeld wat erbij hoord.

Dit is ook wel grappig Adobe Flash Player met Ad-ware van McAfee, en er staat ook nog bij Note: Your antivirus software must allow you to install software.
Bijvoorbeeld kan een antivirus programma er op letten of er met het installeren van een programma er ook nog een tweede programma wordt geinstalleerd wat Ad-ware als toolbars kunnen zijn maar ook trojans zoals de trojan-server van een trojan RAT (Remote Access Tool) worden op zo'n manier verspreid.
De flash player wordt gebruikt om video's die veel op social media websites staan te bekijken wat dus een hele grote doelgroep is en om een browser te linken naar een nep pagina van adobe in ook niks nieuws.
(b.t.w denk eens aan naar aanleiding van dit raport en de hackplannen van Opstelten.)
Dan is het ergens toch wel ideaal dat een freeware programma zoals Adw-Cleaner die een andere doelstelling heeft dan die van een comercieel security bedrijf dus eigenlijk voor een beetje balans zorgt.

Of zou ik meerdere problemen hebben?
Nee hoor, toen ik voor wat kennis (trojans) bij de website van het pentagon was kreeg ik van de man de tip om ook naar de website grc te gaan.
Security through education iets wat je van elkaar kunt leren brengt de veiligheid op het internet ook in balans.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan