wat is een goed systeem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jokertoxic

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2005
hallo mensen!

Ik ben van plan binnenkort mij een nieuw pctje te kopen en lieft één dat ik zelf heb samen gesteld
maar ik zelf ken bijna niets,van welk onderdeel past bij het andere en ook weet ik niet echt wat goed is
ik zou heel graag een pc hebben die vooral afgestemd is op de laatste nieuwe games (zoals btf,....)
kunnen jullie mij hierbij helpen
door enkele tips en of een goed systeem voor mij samen te stellen.

ik wil max. 1500€ aan spenderen

alvast heel erg bedankt:)

Mvg Laurens

Geplaatst door jokertoxic
hallo mensen!

Ik ben van plan binnenkort mij een nieuw pctje te kopen en lieft één dat ik zelf heb samen gesteld
maar ik zelf ken bijna niets,van welk onderdeel past bij het andere en ook weet ik niet echt wat goed is
ik zou heel graag een pc hebben die vooral afgestemd is op de laatste nieuwe games (zoals btf,....)
kunnen jullie mij hierbij helpen
door enkele tips en of een goed systeem voor mij samen te stellen.

ik wil max. 1500€ aan spenderen

alvast heel erg bedankt:)

Mvg Laurens

1500 zonder of met monitor :rolleyes:

grtz

Best leuk, ik doe niks anders... kijk hier maar eens:
http://www.marktplaza.be/PC-Bouwer-1469841.php
Maar ja, jij wilt dus LIEFT een die je zel maakt, simpel, je koopt een kast (een recente bv: http://stores.ebay.nl/Date-Link_Behuizing-Voeding_W0QQcolZ4QQdirZ1QQftidZ2QQtZkm
Vervolgens koop je een moederbord, dit is een van de belangrijste dingenen in je pc dus goed opletten, als je een iets minder recent wilt ga je voor , anders voor b.
Dan kijk je welk geheugen er op dat moederbord gaat. (SDRAM, DIMM, DDR,..)
Vervolgens koop je een schijf, IDE of Sata, sata moet je moederbord wel ondersteunen. Dan koopt je een videokaart. Een agp of een pci-express. Wel eerst kijken of je moederbord PCI-E heeft of AGP!!!
als je een PCI-E kaart koopt (deze zijn beter en duurder) let dan op dat je een voeding hebt waar een 6 polige aansluiting op hebt, deze geeft je videokaart extra stroom, erg belangrijk anders werkt hij niet!!!
voor een voeding, neem een van minstens 450 watt.
Dan koop je een cd/dvd(brander), dan wordt het leuk, kijken waar wat past en het zo inelkaar steken :) niks leuker!!

Geplaatst door wynand
Best leuk, ik doe niks anders... kijk hier maar eens:
http://www.marktplaza.be/PC-Bouwer-1469841.php
Maar ja, jij wilt dus LIEFT een die je zel maakt, simpel, je koopt een kast (een recente bv: http://stores.ebay.nl/Date-Link_Behuizing-Voeding_W0QQcolZ4QQdirZ1QQftidZ2QQtZkm
Vervolgens koop je een moederbord, dit is een van de belangrijste dingenen in je pc dus goed opletten, als je een iets minder recent wilt ga je voor , anders voor b.
Dan kijk je welk geheugen er op dat moederbord gaat. (SDRAM, DIMM, DDR,..)
Vervolgens koop je een schijf, IDE of Sata, sata moet je moederbord wel ondersteunen. Dan koopt je een videokaart. Een agp of een pci-express. Wel eerst kijken of je moederbord PCI-E heeft of AGP!!!
als je een PCI-E kaart koopt (deze zijn beter en duurder) let dan op dat je een voeding hebt waar een 6 polige aansluiting op hebt, deze geeft je videokaart extra stroom, erg belangrijk anders werkt hij niet!!!
voor een voeding, neem een van minstens 450 watt.
Dan koop je een cd/dvd(brander), dan wordt het leuk, kijken waar wat past en het zo inelkaar steken :) niks leuker!!

Een PCI-E kaart is GOEDKOPER!(en idd ook beter) Voor de voeding moet het dus ook wel een A-merk zijn(geen sweex ofzo) Geen AGP kopen: Vanaf de geforce 7 serie is er al geen kaart meer voor dit slot gemaakt, dus toekomstgericht is dit niet.(hoewel men erover sprak om een kaart te maken in agp van geforce 7??)

Ik zal strax eens kijken wat ik kan samenstellen voor die 1500 euro. Je mag rekenen op een 7800 gtx(helaas de 256 mb versie, de 512 versie is 200 euro duurder en zit er denk ik niet in...) en een dualcore processor icm 2 gigabyte ramgeheugen.

Behuizingen 1 Aerocool AeroEngine II Gamer Case - Zilver € 87,81
Voedingen 1 ATX - 450 Watt PSU - Antec SmartPower 2.0 Dual Fan € 69,90
Moederborden 1 ASUS A8N-E (nForce4 - ATX - S939) € 97,39
Processoren 1 AMD Athlon 64 3700+ (S939 - Hypertrans) 2,2 BOX € 274,72
Geheugen 1 PC3200 - 1 GBx2 - DDR - Dane Elec € 220,15
Harde schijven 1 Maxtor 250 GB 6L250S0 (SATA150 - 16 MB) € 111,38
Floppy drives 1 FDD Alps 3,5" 1,44 Mb Floppy diskdrive - Zilver € 17,67
Grafische kaarten 1 XFX 7800 GTX - 256 MB DDR3 - TV+2xDVI+ViVo - PCIe € 550,10
DVD Spelers 1 Asus (16x/48x - intern - IDE - retail) € 20,58
DVD Writers 1 DVD±RW Aopen DUW1616/ARR - Retail € 46,14
Totaalprijs excl. montage € 1.495,84

(de kast: http://www.perfect-systems.be/info.asp?info=61793 )

Ik weet neit of je genoeg hebt aan 250 gigabyte HD? Maar ik denk het wel. De grafische kaart is een 7800 gtx geworden en is 1 van de high-end kaarten van het moment. De cpu is geen dualcore geworden omdat het icm die grafische kaart niet mogelik was ivm je budget. Ik kon ook 1 gigabyte ram doen, maar dan zat je met een x2 3800+ en die staat gelijk aan een 3200+ single core, wat op korte termijn eigenlijk neit zo goed is. En tegen dat de spellen uitkomen die dualcore goed ondersteunen zou de dualcore processor van vandaag toch al te traag zijn.

Ik weet niet of je nog iets erbij wilt?

Dit alles is samengesteld bij Perfect-systems.be

wow knap werk en zo snel ;)
en dit is volgens jou een goed systeem dan?

ps: Behuizing en voeding had ik
behuizing is een trinitzy NZTX black

ik ga daar mee is naar de winkel stappen dan
zeker en vast bedankt
moesten er nog tips enzo zijn laat het me weten graag
een pc koop je niet elke maand he:D

Hoe sterk is die voeding? Eventueel kan er dan tog nog een dualcore cpu vanaf(want voeding en behuizing zijn 150 euro in mijn lijstje dacht ik)

Met dit systeem kan je zeker de laatste nieuwe games op alles hoog spelen. Ik heb wel geen rekening gehouden met de kleuren van de componenten, maar dat zul je nog moeten bekijken.

Ik zie dat er nog een athlon x2 3800+ OF 4000+ afkan(voordeel van de eerste is datie dualcore is en de tweede is sneller)

Laatst bewerkt:
Dat zal wel voldoende zijn indien het een A-merk is. Van cpu zou ik de 4000+ nemen, daar dualcore toch nog geen nut heeft in games. Misschien ff reacties van anderen afwachten, wie weet heb ik wel een fout gemaakt. ALs je de 4000+ neemt, dan kom je in totaal(zonder kast en voeding dan) op 1460 euro ongeveer(vlug uitgerekend;))

Reken ngo 40 euro in reserve mocht de winkel waar jij naartoe gaat duurder is.

jep heb je gelijk in
maar toch bedankt voor mij toch al een idee te geven van wat er een goede game pc is :thumb:

Mvg Laurens

skelle, geen slechte PC, maar voor de vraagsteller, opassen met de kast + voeding die je al hebt, de Geforce 7800 GTX (Zeer Mooie Kaart)
vereist een 6 pollige pins aansluiting om hem van stroom te voorzien, controleer zeker of je zoeen hebt!!!

Geplaatst door wynand
skelle, geen slechte PC, maar voor de vraagsteller, opassen met de kast + voeding die je al hebt, de Geforce 7800 GTX (Zeer Mooie Kaart)
vereist een 6 pollige pins aansluiting om hem van stroom te voorzien, controleer zeker of je zoeen hebt!!!

Bedankt dat je me er op wijst:) Maar het is een nieuwe voeding dus ik veronderstel dat die voeding wel over zo'n stroomconnector beschikt?? De kast kan ik idd ook wel niet over oordelen, zolang dit een gewone ATX kast is, zal dit wel passen(de TS geeft al aan dat het nieuwe zijjn, dus lijkt het me wel dat het voor hedendaagse hardware is...)

Ik kan vandaag de dag nog altijd een voeding van 600 watt kopen waar deze niet opzit, dus zeker even controleeren. Indoen niet, koop eens een voeding met ingeboude vloeistofkoeling:thumb:

euhm kijk ik heb zelf ook wat bij lekaar gezocht en kwam aan dit:

DVD & DVD RW

Liteon DVD 16/52 Black € 20

NEC 16X DVD -/+rw Dual Layer ND3550 Black € 45

Hard disks SATA

Maxtor 160GB Sata 7200rpm € 78.33

Memory DDR

Corsair DDR 512MB PC 3200 € 45.95
Corsair DDR 512MB PC 3200 € 45.95

Moederborden AMD Socket 939

DFI Lanparty UT NForce4 SLI-D € 159.01

Processoren AMD

AMD Athlon64 X2 4200+ 64bit Boxed € 439.02

Videocards Nvidia PCI-E

Gainward Geforce 6800GS 256Mb Tv/DVI € 258.99

Totaal: € 1154.25

is dit al een een goed systeem of kan (moet) daar nog wat aan veranderd worden?:p

Laatst bewerkt:
Kan hij dan niet veel beter een 7800 gtx kopen die VEEL beter presteert... want ik zie dat het nog in TS zijn budget ligt(en met een x2 4200+ kan je veel beter een 7800 gtx doen;))

:edit: woops DT fout(presteerd-presteerT)

Laatst bewerkt:
2x 6800 scoren volgens 3 van mijn systeemen beter dan 1 7800 GTX.
Systeemen:
Pentium 4 2.4 GHZ
512 MB DDR Ram, 333MHZ
1x Sata, 250 GB, 10000 RPM

AMD 64 4800+ DC
2 GB Ram, 333 MHZ (2x 1 GB)
4x Sata, 250 GB Raid, 10000 rpm

AMD Sepreom 2200+
256 MB Ram, (166 MHZ)
1x 80 GB IDE 10000 RPM

Geplaatst door wynand
2x 6800 scoren volgens 3 van mijn systeemen beter dan 1 7800 GTX.
Systeemen:
Pentium 4 2.4 GHZ
512 MB DDR Ram, 333MHZ
1x Sata, 250 GB, 10000 RPM

AMD 64 4800+ DC
2 GB Ram, 333 MHZ (2x 1 GB)
4x Sata, 250 GB Raid, 10000 rpm

AMD Sepreom 2200+
256 MB Ram, (166 MHZ)
1x 80 GB IDE 10000 RPM

Harde schijven van 250 gigabyte, kunnen al geen 10000 RPM zijn!! Die bestaan gewoonweg niet. Die eerste indruk zorgt ervoor dat je onbetrouwbaar overkomt bij mij. En heb je bewijzen dat die beter presteren?(3dmark? fps in games?) Als ik kijk naar reviews, dan zie ik dat een single 7800 gtx nog altijd beter presteert dan een 6800 in sli(volgens mij is de 7800 gtx ook nog steeds sneller dan een 6800 ultra.)

Ik zag in een vorig antwoord van jou dat ik voortdurend kritiek geef, maar ik geef een tegenargument. Verder heb ik niets tegen jou, maar je moet met bewijzen afkomen.

P.S. Ik heb je ff op msn toegevoegd:) kunnen we het daar uitpraten, ok?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan