Wat is een goede game computer voor onze kids?

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Elfjes

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 apr 2006
Onze jongens hebben heftig gespaard en willen nu beide een computer (incl. monitor) aanschaffen. Ze willen er voornamelijk games op spelen. Hun budget is gelimiteerd tot 750 euro p.p.
Kan iemand ons vertellen waar je op moet letten als je een goede games computer wilt aanschaffen? Het liefst "plug & play", want zelf zijn we niet zo thuis (lees: helemaal niet) in het in elkaar zetten van zo'n ding.

Alvast bedankt.

Groet,
Fam. Elferink

Welkom bij de Helpmij !

Volg de vele miljoenen mensen die je reeds voorgingen en kijk eens wat rond bij Dell of Paradigit. Waarom deze 2? Dit zijn de wat grotere pc boeren en ze bouwen allebei vrij goede pc's.
Persoonlijk zou ik geen Dell willen hebben. Dat komt niet omdat ze niet goed zouden zijn, maar Dell machines hebben voor mij persoonlijk een paar onhebbelijkheidjes aan boord:
zo wordt er bijvoorbeeld gewerkt met een recovery Windowsschijf en da's niet wat ik wil. Ik wil een volledige OEM Windows CD in het kastje thuis hebben liggen.
Daarnaast kun je bij Dell niet altijd van tevoren inschatten wie de fabrikant van bepaalde hardware onderdelen is, omdat Dell daar zijn eigen naam op heeft gezet. De vraag is dan alijd of ik dat bepaalde stukje hardware wel in mijn machine zou willen hebben en da's bij Dell geen keuze optie.
Voordelen van Dell zijn service aan huis en het feit dat je niet de eerste bent die er een koopt bij hen ;)
Paradigit levert eveneens goede service. Mijn voorkeur gaat uit naar hen : zij stoppen louter "herkenbare" merkhardware in hun machines, zodat je van tevoren exact weet uit welke componenten 't ding is opgebouwd.

Waar je o.a. op moet letten bij de aankoop van een game machine is de hoeveelheid geheugen minimaal 512 maar liefst 768 of 1 gig. Daarnaast een processor die niet van 2 jaar geleden is......... Verder een videokaart uit minimaal het middensegment.

Maar.......... als de heren een jaartje of 3 a 4 met de pc willen doen en ze willen volgend jaar en ook in 2008 de dan verschijnende games kunnen draaien, dan vraag ik mij af of ze er handig aan doen om NU een pc te kopen. Met de komst van Windows Vista -en de daarbij behorende systeemeisen- kun je verwachten dat softwarefabrikanten (dus OOK de gamefabrikanten) daar weer handig op inspelen door software uit te brengen die het lekkerst loopt op systemen die Vista hebben. Vast en zeker zijn de nieuwe stukjes software nog een hele poos naar Windows XP compatible, maar als ik nu een pc aankoop zou moeten doen, dan hield ik mij nog een maandje 9 "gedeisd". Voordeel is dat de heren iets langer kunnen sparen en dan direct een machine kunnen kopen waarop Vista lekker loopt. Daarnaast, de zomer komt eraan en voordat je met de ogen knippert, worden de dagen al weer korter en is het weer Kerst. Dan komt Vista ook op de winkelschapjes / wordt standaard meegeleverd met nieuwe pc's ..... januari 2007.

Laatst bewerkt:
Maybe nog een aanvulling v.w.b. de Paradigit machines:

ALS er ooit iets defect gaat (binnen of buiten de garantie!) en je maakt met een filiaal van hen in je buurt een dag/datum en tijdafspraak, dan wordt de machine t.p. gerepareerd waar je bij staat (aan de balie zodat je ook nog kunt zien wat er gedaan wordt).
Je gaat dus met een gerepareerde machine naar huis. Dit is dus met name handig bij een machine waarvan de garantie verlopen is -> altijd een filiaal binnen X-kilometer in de buurt.

Wat dacht je van Dell als de garantie voorbij is? Stuur je 'm verzekerd of onverzekerd middels TPG naar Amsterdam en realiseer je je wat dat kost ............ of breng je 'm even met de auto naar Amsterdam en haal je 'm X-tijd (dagen / weken) later weer op?

Maar............... wees aan de andere kant ook flexibel:
ik voorspel dat binnen 15 tot 45 minuten een of meerdere reacties in dit topic komen te staan die er heel anders tegenaan kijken. Goed dat er verschillende meningen zijn. ;) :D :D :D

Laatst bewerkt:
Dag Pasja,
Hartelijk dank voor je advies. Wij (de ouders) zijn erg blij met jouw antwoord. Nu nog de kinderen op de hoogte stellen dat wij het eens zijn met jouw suggestie om te wachten tot Vista uit is.....

Met vriendelijke groet,
Fam. Elferink

Zoals ik al schreef................
kijk over een uurtje nog eens naar dit topic en weeg de de diverse meningen voordat je adviseert / een besluit neemt.
(Tenzij iedereen naar het voetballen zit te kijken, kan ik mij niet voorstellen dat er geen andere reacties op je vraag / vragen komen............. ;) :D )

Laatst bewerkt:
Zat met het zelfde probleem voor de kinderen.Wacht nu tot volgend jaar voor een nieuwe computer met windows vista.

Groetjes Dag

Ja als Vista niet weer een jaar wordt uitgesteld:p :p

Maar er zijn op het forum best wel wat adviezen te vinden.

1. mijn voorspelling over echt afwijkende meningen is niet uitgekomen (bah) :eek:
2. als Vista wordt uitgesteld kan er lekker lang gespaard worden ;) :D
nu even serieus:
3. als het idd. game machines moeten worden en de verwachting is dat de kopers de komende jaren niet snel opnieuw budget zullen hebben, dan zou ook ik idd. even wachten op Vista. Nu XP kopen betekent medio 2008 mogelijk niet meer de laatste games kunnen draaien.
4. ............en idd. "pin" je niet vast op mijn mening en kijk even wat rond.

We hebben vanavond inderdaad wat rond gekeken op deze site en er staat heel wat info op. Afgezien van het feit dat wij ongeveer in de helft van de gevallen niet geheel begrijpen waar men het over heeft, staan er her en der interessante links en adviezen.
De komende tijd zullen we regelmatig de site doorspitten. Iedereen die tot nog toe op onze oproep gereageerd heeft, willen wij alvast hartelijk danken voor de moeite.:thumb:

Groet,
Fam. Elferink

als je iets niet snapt, vraag het gerust in dit topic.............

los van de vraag

Pasja,

Compliment voor de afhandeling van de vraag. Je neemt de tijd, geeft voor- en nadelen aan, en beperkt je niet tot 2 regels reactie. Neen, je geeft uitleg, ik zie een nieuwkomer zoeken binnen het forum n.a.v. je reactie. Klasse resultaat: met 2 regels reactie kun je iemand het bos insturen, maar met jouw 20 regels meer bloeit er wat op bij de vraagsteller die begint met aan te geven dat hij helemaal niet thuis is, maar later wel op dit forum is gaan zoeken. Kijk, da's winst: voor TS, voor jou, het forum!

Pasja, terug naar de vraag. Ik heb niets met gamen, dat voorop. Maar ik zie leuke systemen her en der te koop (e-bay, marktplaats etc) voor een redelijk bedrag. Je adviseert te wachten op Vista in 2008, maar leg dat maar eens aan kids uit. Wat is er op tegen om een redelijk systeem nu 2e hands te kopen? Het vergemakkelijkt de "wachttijd "
voor de kids als er nu iets voorhanden is om de tijd te doden. Maar ik besef de nieuwe vraag: waaraan moet een huidig systeem voldoen om de tijd tot 2008 te overbruggen? Misschien is dat een vraag waarmee TS dan wel de elfjes nog zitten.

math wenders

Dank je.
Ik ken noch de leeftijd, noch het (toekomstige) budget van de kids, maar idd. het kopen van een 2e hands systeempje voor een euro of 250 zou idd. een hele goede overbrugging zijn voor de komende 2 jaar.

Mijn advies is: koop nu lekker die pc als je hem nodig hebt, want je kunt altijd blijven wachten. Er komt altijd iets nieuws uit. En vista gaat heus wel draaien op een pc van 750 euro(ik denk hierbij aan 1 giga ram, 120 giga HD, athlon 64 3000+ en geforce 6600 gt) De games zul je op medium kunnen draaien, maar vista zul je met alle grafische opties open kunnen.

Ik koop pas een computer als vista uit is omdat de kinderen gek zijn op het speel HALO.Nu komt volgend jaar Halo 2 uit en deze maken ze zo dat je hem alleen met Vista kan spelen.

Dag

Halo 2 komt niet uit voor pc dacht ik, wel halo 3(Alleen vraag ik me af wat dit met het topic te zien heeft.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan