Welkom bij de Helpmij !
Volg de vele miljoenen mensen die je reeds voorgingen en kijk eens wat rond bij Dell of Paradigit. Waarom deze 2? Dit zijn de wat grotere pc boeren en ze bouwen allebei vrij goede pc's.
Persoonlijk zou ik geen Dell willen hebben. Dat komt niet omdat ze niet goed zouden zijn, maar Dell machines hebben voor mij persoonlijk een paar onhebbelijkheidjes aan boord:
zo wordt er bijvoorbeeld gewerkt met een recovery Windowsschijf en da's niet wat ik wil. Ik wil een volledige OEM Windows CD in het kastje thuis hebben liggen.
Daarnaast kun je bij Dell niet altijd van tevoren inschatten wie de fabrikant van bepaalde hardware onderdelen is, omdat Dell daar zijn eigen naam op heeft gezet. De vraag is dan alijd of ik dat bepaalde stukje hardware wel in mijn machine zou willen hebben en da's bij Dell geen keuze optie.
Voordelen van Dell zijn service aan huis en het feit dat je niet de eerste bent die er een koopt bij hen

Paradigit levert eveneens goede service. Mijn voorkeur gaat uit naar hen : zij stoppen louter "herkenbare" merkhardware in hun machines, zodat je van tevoren exact weet uit welke componenten 't ding is opgebouwd.
Waar je o.a. op moet letten bij de aankoop van een game machine is de hoeveelheid geheugen minimaal 512 maar liefst 768 of 1 gig. Daarnaast een processor die niet van 2 jaar geleden is......... Verder een videokaart uit minimaal het middensegment.
Maar.......... als de heren een jaartje of 3 a 4 met de pc willen doen en ze willen volgend jaar en ook in 2008 de dan verschijnende games kunnen draaien, dan vraag ik mij af of ze er handig aan doen om NU een pc te kopen. Met de komst van Windows Vista -en de daarbij behorende systeemeisen- kun je verwachten dat softwarefabrikanten (dus OOK de gamefabrikanten) daar weer handig op inspelen door software uit te brengen die het lekkerst loopt op systemen die Vista hebben. Vast en zeker zijn de nieuwe stukjes software nog een hele poos naar Windows XP compatible, maar als ik nu een pc aankoop zou moeten doen, dan hield ik mij nog een maandje 9 "gedeisd". Voordeel is dat de heren iets langer kunnen sparen en dan direct een machine kunnen kopen waarop Vista lekker loopt. Daarnaast, de zomer komt eraan en voordat je met de ogen knippert, worden de dagen al weer korter en is het weer Kerst. Dan komt Vista ook op de winkelschapjes / wordt standaard meegeleverd met nieuwe pc's ..... januari 2007.