wat is een goede lens voor binnen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

onlineous

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2008
hallo,

ik zoek een goede lens voor binnen voor een sony alpha 300(konica minolta vatting)
ik ga hem vooral gebruiken voor het fotograferen van familie (soms in actie).
ik heb veel lenzen met elkaar vergeleken (onder andere op dyxum.com) maar ik kom er niet uit.
ik zoek eigelijk een lens die vooral een zo hoog mogelijke AF snelheid heeft en ook redelijk lichtgevoelig is (omdat het binnen toch al snel schemerig is) ik ben namelijk niet zo'n flitsfan.
ik wil er ongeveer tot 150 euro aan uitgeven en de lens moet ergens in de range van 10-150 mm liggen met het brandpunt niet verder weg dan 28 mm

welke lens is het beste geschikt voor mij?

alvast bedankt

mvg

jaco

ps: ik weet dat ik voor dit geld geen toplens kan krijgen die alles kan. dat verwacht ik ook niet. gewoon de beste lens die voor dit geld te koop is:)

hallo,

ik zoek een goede lens voor binnen voor een sony alpha 300(konica minolta vatting)
ik ga hem vooral gebruiken voor het fotograferen van familie (soms in actie).
ik heb veel lenzen met elkaar vergeleken (onder andere op dyxum.com) maar ik kom er niet uit.
ik zoek eigelijk een lens die vooral een zo hoog mogelijke AF snelheid heeft en ook redelijk lichtgevoelig is (omdat het binnen toch al snel schemerig is) ik ben namelijk niet zo'n flitsfan.
ik wil er ongeveer tot 150 euro aan uitgeven en de lens moet ergens in de range van 10-150 mm liggen met het brandpunt niet verder weg dan 28 mm

welke lens is het beste geschikt voor mij?

alvast bedankt

mvg jaco

ps: ik weet dat ik voor dit geld geen toplens kan krijgen die alles kan. dat verwacht ik ook niet. gewoon de beste lens die voor dit geld te koop is:)

Hallo! Je wilt eigenlijk iets onmogelijks. Ik heb eens gekeken bij foto konijnenberg (grootste assortiment, laagste prijzen, goede service. http://www.fotokonijnenberg.nl/product_list.php?start=50&idc=18593 )en het enigste dat in de buurt van jouw wensen komt, is 2 maal zo duur als wat je wilt uitgeven.
Het is nu eenmaal zo, dat als je wat lichtsterkte (hier vaak lichtgevoelig genoemd, wat niet klopt) wilt hebben, een objectief snel duurder wordt, omdat er meer en grotere, en beter berekende glazen in moeten.
En om binnen zonder flits foto's te maken, zeker actie foto's, heb je minstens een lichtsterkte 2.8 nodig, bij een beetje redelijke ISO instelling.
Kijk maar eens rond bij Konijnenberg!:)

Je vraagt inderdaad het onmogelijke. Binnen actie foto's nemen en dan nog zonder flits met snelle AF :o
Met een f/2.8 zal dat nog niet eens lukken. Ik weet niet welke lenzen er beschikbaar zijn voor Sony, maar ik zou zeker voor een lens gaan met een f/1.8 :thumb:
Maar natuurlijk zal je dan veel dieper in je portemonnee moeten tasten, tenzij je een tweede hands lens koopt.

hoi,
bedankt nog voor je reactie. ondertussen had ik al een lens gekocht. de sigma 17-70 f2.8-4.5
een hele goede lens, ware het niet dat mijn autofocus er binnen 4 weken mee ophield.
ik ga straks even mailen met de leverancier wat er aan kan worden gedaan.

mvg

jaco

hoi,
bedankt nog voor je reactie. ondertussen had ik al een lens gekocht. de sigma 17-70 f2.8-4.5
een hele goede lens, ware het niet dat mijn autofocus er binnen 4 weken mee ophield.
ik ga straks even mailen met de leverancier wat er aan kan worden gedaan.

mvg

jaco

Verdorie, das tegenslag zeg :shocked:
Gelukkig is deze nog onder garantie. Dus dat zal binnen dragen zijn voor GRATIS herstelling maar een paar weken zonder lens vrees ik. Hou er de moed in :thumb:

Grtz, RF

Verdorie, das tegenslag zeg :shocked:
Gelukkig is deze nog onder garantie. Dus dat zal binnen dragen zijn voor GRATIS herstelling maar een paar weken zonder lens vrees ik. Hou er de moed in :thumb:

Grtz, RF

En dan is het maar te hopen dat het de af van het objectief is, en niet de aansturing door de camera, want dan ben je nog verder van huis.
Wel een aardig objectiefje!

En dan is het maar te hopen dat het de af van het objectief is, en niet de aansturing door de camera, want dan ben je nog verder van huis.
Wel een aardig objectiefje!

Ken je niet iemand met dezelfde camera? Anders kunt u uw objectief op zijn toestel uitproberen dan bent u al zeker van één ding. Hebt u de contacten al eens nagezien of er geen vuiltje tussen zit? Heeft u nog andere objectieven en focussen deze wel?
Of anders eens tot bij uw foto leverancier gaan en alles daar laten uittesten. Zelf zou ik van het objectief afblijven zolang het nog onder garantie is, anders vervalt de garantie. Die mannen zien heus wel of eraan geschroefd is of niet, opletten dus!
Veel suc6 alvast en laat iets weten hoe alles is afgelopen.
BTW: een goed forum voor fotografie is BelgiumDigital, google eens naar die site. Ik ben er lid sinds maart dit jaar en heb al een boel opgestoken. Maar zoals overal zitten ook hier van die onhebbelijke snobs, maar die herken je onmiddellijk aan hun handtekening :D
Ze hebben op z'n minst 2 à 3 toestellen (en op z'n minst 1 professioneel toestel, jaja) 2 statieven en een heel bataljon objectieven :D:D:D en een grote bek hebben ze ook nog :eek:

Ze hebben op z'n minst 2 à 3 toestellen (en op z'n minst 1 professioneel toestel, jaja) 2 statieven en een heel bataljon objectieven :D:D:D en een grote bek hebben ze ook nog :eek:

Vind ik niet leuk:) heb er zelf 4 van nikon waarvan een D80 en twee F801, ben ik nou een snob? Ik heb ook twee statieven en wel meer dan 15 "lenzen" lees objectieven, want daar ben ik wel even serieus over (in één objectief zitten soms wel 10 of meer lenzen, lees glasdelen, een loep is een lens, of een brilleglas objectieven voor cameras bestaan eigenlijk altijd uit meerdere glazen).
Als je zoals in mijn geval al meer dan veertig jaar foto's maakt, geraak je wel+aan wat spulletjes, maar daarom hoef je geen snob te worden, maar ik snap je punt.
Je idee om het objectief eerst ergens te proberen is trouwens goed gevonden, fotoclubs o.i.d.
zijn daar handig voor.

Vind ik niet leuk:) heb er zelf 4 van nikon waarvan een D80 en twee F801, ben ik nou een snob? Ik heb ook twee statieven en wel meer dan 15 "lenzen" lees objectieven, want daar ben ik wel even serieus over (in één objectief zitten soms wel 10 of meer lenzen, lees glasdelen, een loep is een lens, of een brilleglas objectieven voor cameras bestaan eigenlijk altijd uit meerdere glazen).
Als je zoals in mijn geval al meer dan veertig jaar foto's maakt, geraak je wel+aan wat spulletjes, maar daarom hoef je geen snob te worden, maar ik snap je punt.
Je idee om het objectief eerst ergens te proberen is trouwens goed gevonden, fotoclubs o.i.d.
zijn daar handig voor.

Sorry als ik wat cru overkom, maar in je handtekening staat er helemaal niks dus ben je zeker geen snob. Bescheidenheid siert de mens. Ik ben ook al meer dan veertig jaar aan het fotograferen dus zitten we ongeveer gelijk met dat verschil dat ik deze week nog een SLR in de vuilbak heb gekiepert :o Ik hou dus mijn oude spullen niet allemaal bij. Maar die SLR had ik vermoord door de dichtingen, die verstorven waren, er onvoorzichtig te hebben verwijderd waardoor er van die smerrie op mijn focus screen waren terecht gekomen. Dan nog eens het verkeerde goedje heb gebruikt om dat focus screen weer proper te krijgen en de boel was definitief om zeep:cool: Tja, waarschijnlijk ging ik dat toestel toch nooit meer gebruikt hebben. Nee ik heb het vooral over die jonge snaken die daar een ellenlang handtekening hebben, 3 à 5 jaar aan het fotograferen zijn en dan je willen overdonderen met een technische uitleg die zelfs een prof zou doen blozen :D En wat hebben die mannen aan ondervinding?
Dus, nee een snob bent u helemaal niet.

Grtz, RF

:love:

Ja dat herken ik, maar niks van aantrekken, fotograferen is leuk, zeker als je de kans hebt om met lekker materiaal te werken. Heb diverse van die "ouwe bakkies" in een vitrinekast staan, gewoon leuk, vreet toch geen brood.

Groetjes Paul van Aken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan