Wat is een goede videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaswuss

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2006
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een andere videokaart. De videokaart die ik er nu namelijk in heb zitten is behoorlijk verouderd. Ik wil met deze videokaart de spellen van tegenwoordig met gemak kunnen spelen en ook voorbereid zijn op wat gaat komen. Het gaat hier om spellen zoals Juiced 2, Need for Speed pro street enz. Ik wil het liefst niet al te veel uitgeven hieraan, mijn budget ligt rond de €70,=.

De specificaties van mijn pc zijn:

Een VIA P4M800-Pro moederbord
Intel pentium 4 3.06ghz processor
2gb kingston werkgeheugen 533mhz
nVidia geforce FX5500

Kan iemand mij helpen met het uitkiezen van de juiste videokaart?

Alvast bedankt.

je hebt volgensmij een pcie slot op je moederbord, daar kan goed een 8600GT 265 op.
maar voor een euro meer heb je de 512 versie.

denk wel aan de voeding of die het aan kan.

Draaien deze videokaarten ook op 300W, of mis ik dan een heel stuk van de kwaliteit? Zo ja, wat is dan een goede voeding die ik in mijn pc kan plaatsen, of eventueel een andere videokaart die hier op kan draaien, of zijn er geen videokaarten meer die daar op draaien?

Het kan wel draaien met 300 Watt maar dan heb je niet de beste prestaties. Je kan dan beter deze kopen.

Het kan wel draaien met 300 Watt maar dan heb je niet de beste prestaties. Je kan dan beter deze kopen.

Heel erg bedankt voor de hulp. Alleen heb ik nog één vraagje. Ik heb van iemand gehoord dat de voeding die in je pc zit, dat die in zwaarte (hoeveelheid watt) gekoppeld is aan je moederbord, dat als ik misschien een zwaardere voeding ga nemen, ik mijn moederbord kapot draai (of dat deze oververhit wordt). Klopt dit, of kan ik gewoon een willekeurige voeding erin gooien? Het gaat hier trouwens om een VIA P4M800-Pro moederbord.

Nee gaat niet kapot. Dat is gewoon onzin. Ik gebruik nu ook 400/500 watt en ik heb 600 watt.

Ik draai momenteel onder XP, gaat dit een probleem leveren met nieuwe videokaarten? Ik heb namelijk gelezen dat veel nieuwe videokaarten alleen onder Vista draaien, klopt dit?

Dat is helemaal niet waarr...

DirectX10 is een foefje wat alleen op Vista werkt. De kaart zal in vrijwel alle gevallen ook op XP werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan