Wat is een goeie digitale camera

Status
Niet open voor verdere reacties.

fcgrunn

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Ik ben opzoek naar een goede digitale camera.

Nu heb ik hier niet al te veel verstand van, weet ook niet hoeveel mega pixels nu beetje standaard is, mijn vorige was 5.0, maar wil wat meer mega pixels hebben.

Ik wil goeie kwaliteit foto's kunnen maken en ik moet er filmpjes met geluid mee kunnen maken. Ik hoef niet zo'n hele dikke camera te hebben.

Een bekende van mij die nu in china zit en die kan wel een camera voor mij meenemen en niet al te duur :)

wat is eigenlijk beter, een camera met batterijen of een camera met accu? zit hier ook veel verschil in?

dus mijn vraag, wie heeft een tip voor mij.

alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Meer pixels is niet altijd beter, de kans op ruis is vele malen groter.
Er zijn al (compact)camara's die al gaan tot 12 MP:thumb: maar dat zijn ook de camera's die zeer gevoelig zijn voor ruis.

Gooede camera's zijn bijvoorbeeld van Canon, de Ixus serie.
Zelf ben ik in het bezit van een Sony, 7 jaar oud, ben er erg tevreden over en zou zeker weer voor een Sony gaan. (de W80 bijvoorbeeld)

Het verschil tussen accu en batterij is de levensduur van 1 lading stroom, de accu gaat veel langer mee;) maar de batterij is overal verkrijgbaar:cool:

Over andere merken kan ik niets meedelen, heb ik simpelweg geen ervaring mee.
Kijk voor vergelijking anders es op de site van kieskeurig.nl

EDIT: voor filmpjes met geluid moet je je niet teveel voorstellen, daar kun je toch beter een videocamera voor hebben.

Laatst bewerkt:
Toevallig gisteren de nieuwste Canon IXUS 960 IS voor mijn vrouw gekocht. Stond erg voordelig (€ 365.-) geprijsd bij Fotokonijnenberg. Meer dan 12 MegaPixels, alles d'erop en d'eraan.

Zelf verkies ik mijn Canon EOS 350D DSLR, maar da's dan weer een hele gedoe om alles (lensen, e.d.) mee te slepen.

Aan jou de keuze! :thumb:

bedankt voor de antwoorden :thumb:

Is er iemand bekend met de Ricoh Caplio R7?

Degene die in china zit, zegt dat het een goeie camera is met goeie kwaliteit foto's. ik ben dus van plan om deze maar te gaan nemen.

Lijkt een beetje in dezelfde prijsklasse te zitten (althans hier in België) als de Canon Ixus die ik gisteren kocht. Lijkt inderdaad ook een mooi toestel, met heel wat mogelijkheden, maar wat minder pixels (8.1, dus vergelijkbaar met mijn EOS) dan de Ixus (12.1).
Denk je dat kopen in China, weliswaar een stuk goedkoper, echt betrouwbaar is?

Lijkt een beetje in dezelfde prijsklasse te zitten (althans hier in België) als de Canon Ixus die ik gisteren kocht. Lijkt inderdaad ook een mooi toestel, met heel wat mogelijkheden, maar wat minder pixels (8.1, dus vergelijkbaar met mijn EOS) dan de Ixus (12.1).
Denk je dat kopen in China, weliswaar een stuk goedkoper, echt betrouwbaar is?

Met deze camera kon je hele goeie foto's maken is mij verteld. Degene die in china zit die heeft zelf ook zo'n camera en werkt allemaal super.

Je loopt natuurlijk wel een risico als je spul uit china hebt dat het niet goed werkt.
Ook heb ik ooit een webcam daarweg gekregen, heel scherp beeld en werkt perfect allemaal. Maar ik neem deze gok wel.

Deze camera kost hier in NL boven de €200,- zag ik op internet en daar kan ik hem voor ongeveer €55,- krijgen.

ricoh caplio R7

op welke site is dat dan voor €55,-??????????????
want ik zing namelijk maar ik vind het te duur om en een fototoestel te kopen en een videocamera want met de fototoestel wil ik ook foto's kunnen maken....
ik ben namelijk nog maar 12 dus ik heb nog niet zo veel geld :):)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan