Wat is een MFNP poort?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kostenzer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Berichten
2.477
Office versie
WordPerfect Office 2021
Hallo,

Bij het installeren van mijn nieuwe printer zijn e 2 dingen die ik niet begrijp.
De eerst vraag, de minst belangrijke voor mij, is, waarom er 3 printers geïnstalleerd worden:

Printers.JPG

De tweede vraag is, wat is een MFNP poort, waar staat MFNP voor?
Met googlen kan ik niets bruikbaars te vinden als antwoord op de vraag:
NMFP poort.JPG

Dan is er ook nog een WSD poort, maar daar kon ik info over vinden: https://be.g-m-i.net/2270-what-is-a-wsd-printer-port.html
Nu nog de MFNP poort.

Ben benieuwd waar die nu weer voor is.

mvg

Rob
 
Bedankt,
Maar die had ik al gevonden. Die beantwoordt de vragen niet:

Wat is een MFNP poort, waar staat MFNP voor?

Het instellen is geen probleem, dat gebeurde automatisch.......
 
MFNP Port (only for IPv4 environment)
This is a port that allows the IP address of the machine to be detected automatically.
Even if the IP address of the machine is changed, the connection is maintained, provided that the machine and the computer are in the same subnet.
You do not need to add a new port every time the IP address is changed. If you are using the machine in an IPv4 environment, you should normally select this type of port.

You can add an MFNP port only when you installed the printer driver or the fax driver from the provided DVD-ROM, or when you downloaded and installed the printer driver or the fax driver from the Canon website.
 
Bedankt
Dat is me nu duidelijk.:thumb:
 
Komt er kort gezegd op neer dat de verbinding met de printer intact blijft ondanks dat het IP van de printer door gebruik van DHCP binnen je eigen netwerk veranderd als je de MFNP poort gebruikt :thumb:
 
Ik ondervang dat al jaren door de netwerkprinters een statisch ip adres te geven.
 
Hier idem dito....ik gebruik alleen DHCP voor de smartphones, de rest heeft een vast IP.
 
Sinds de nieuwe router is dat niet meer bij mij het geval. Tot nu toe nog te lui geweest...... Ik had de ip adressen in router gekoppeld aan het MAC van het betreffend apparaat. Zo konden onbekende MAC's niet op het netwerk. Dat gaat weer gebeuren als ik weer tijd heb.
 
Ach, voor die paar smartphones dsie af en toe connecten vind ik dat geen punt.
Mijn WiFi sleutel bestaat uit 14 tekens dus ik ben niet erg benauwd dat er vreemden op mijn netwerk komen...:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan