Wat is een normale temperatuur in de pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hepyro

Banned
Lid geworden
17 apr 2003
Hoi, ik heb net met het programma "Sisoft sandra" gezien dat mijn temperatuur op dit moment 34 graden celcius is (hij staat nu 2 uur en 3 kwartier aan) is dat normaal? en bij welke temperatuur moet ik me zorgen gaan maken?

Alvast bedankt voor het antwoord!

Hepyro

34 is prima :thumb:
vanaf 50 kun je je zorgen maken en vanaf 60 is het flink zorgen maken (ongeveer dan)

Geplaatst door JPeetje
34 is prima :thumb:
vanaf 50 kun je je zorgen maken en vanaf 60 is het flink zorgen maken (ongeveer dan)

Dit is natuurlijk afhankelijk van wat voor processor erin zit. En bedoel je met 34 graden de temp van je processor of van je moederbord, das een heel verschil he. Moederbord 34 graden is wel redelijk, al is mijne met een amd 2200+ erin 29 graden. Processor wordt waarschijnlijk wel wat warmer, dan is 60 graden niet om je zorgen om te maken want dat is normaal

Correctie. Vanaf 65 graden moet je je zorgen gaan maken, vanaf 75 moet je je flink zorgen gaan maken :)

En voor een videokaart wat is daar normaal voor???

mijne is gemiddeld rond de 45 graden...

Voor videokaarten zijn temps van 40-60 normaal en geen probleem.

het ligt er inderdaad een beetje aan wat voor processor je hebt, en wat je doet met je pc

mijn pc bijvoorbeeld heeft een athlon 2500xp en een regelbare koeler. als ik die op zn langzaast zet = 2800rpm dan wordt men cpu bij normaal gebruik (games ed) niet waremer dan een graadje of 39

eyzz

ik heb dan mijn comp temp gemeten met speedfan,
bij temp 3 staat er 54
bij hd 0 staat er 41
bij temp 1 en 2 is het allebij 34

dit is al vanaf da ik de comp opstart,
is die 54 te warm?

het metaal achter bij de koeler wordt na een paar uur de pc te gebruiken te hebbe altijd heet

iemand een tip?

greetz

dit zijn mijn specs van mijn pc
amd1800
512 ddr ram
40 gb 7200
geforce 4 mx 440 se

ow ja ik zit met mijn pc niet op een geaard stop contact aan ge sloten:confused:

Laatst bewerkt:
Zit er geen fan op de heatsink (= het metaal) dan??

ik snap er nu niets meer van:confused:

ik heb gewoon een koeler,

het metaal rond de koeler is altijd heet na een paar uur

Hoi,

ik vond via jullie comments speedfan en mijn tempreturen lijken mij ietwat *uch* probleematisch, namelijk;

HD0 56
Temp1 87
Core 72
Core 87

Allemaal celsuis, kan iemand mij vertellen wat er mis is of hoe ik dit oplos/kan laten oplossen?

Hoi,

ik vond via jullie comments speedfan en mijn tempreturen lijken mij ietwat *uch* probleematisch, namelijk;

HD0 56
Temp1 87
Core 72
Core 87

Allemaal celsuis, kan iemand mij vertellen wat er mis is of hoe ik dit oplos/kan laten oplossen?

Heb je een case fan (ventilator in de behuizing van je pc) erin zitten?
Zo niet zou ik er maar heel snel eentje ingooien..

kan iemand me hier helpen?

Als ik mijn temperathuren meet met Speedfan bekom ik het volgende.

Temp1: 64C
Temp2: 42C
Temp3: -128C
Core0: 71C
Core1: 71C
Core2: 67C
Core3: 68C

ik heb een Acer Aspire M5620
De processor = Interl(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40 GHz 2.40 GHz

Ook is het zo dat telkens ik Counter strike 1.6 start dat mijn computer gewoon blokkeerd en dat ik enkel kan resetten.
Heeft dit iets te maken met deze temperathuren?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groet,

Glenn

Maak even een eigen topic aan, bovendien is deze al 2003 en de laatste reactie uit 2008.

Toch nog even snelle tips: een extra ventilator is nooit weg, maar belangrijkste is even het stof weghalen.

Maak even een eigen topic aan, bovendien is deze al 2003 en de laatste reactie uit 2008.

Toch nog even snelle tips: een extra ventilator is nooit weg, maar belangrijkste is even het stof weghalen.

als ik een eigen topic aanmaak krijg ik weer dat gezeur over me heen dat ik beter eerst eens kan zoeken naar bestaande topics.
Dit topic gaat erover dus ik vraag me af waarom ik een nieuw topic zou moeten maken.

Ik heb er al goed in gestofzuigt maar hij blijft het hebben.
En een extra ventilator weet ik niet hoe ik moet plaatsen.

een fan is niet zo moeilijk te platsen kijk of er nog ruimte is in je behuizing voor een fan schroef hem er op kabeltje in je moederbord stoppen en klaar is kees :thumb:

Correctie. Vanaf 65 graden moet je je zorgen gaan maken, vanaf 75 moet je je flink zorgen gaan maken :)

En vanaf 90 graden en hoger, mag je naar de computer boer voor een nieuwe :)

Even mijn temps dan maar:

Code:
Moederbord	34 °C  (93 °F)

En de processor (six core):

Code:
CPU #1 / Kern #1	25 °C  (77 °F)
CPU #1 / Kern #2	25 °C  (77 °F)
CPU #1 / Kern #3	25 °C  (77 °F)
CPU #1 / Kern #4	25 °C  (77 °F)
CPU #1 / Kern #5	25 °C  (77 °F)
CPU #1 / Kern #6	25 °C  (77 °F)

En de GPU (videokaart):

Code:
GPU geheugen	37 °C  (99 °F)
GPU omgeving	37 °C  (99 °F)

Lijken me goede waarde's, echter ze schieten wel omhoog tot +/- een graad of 50 voor de CPU als er een game op wordt gestart, maar dat mag geen probleem zijn :)

Suc6! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan