wat is een router

Status
Niet open voor verdere reacties.

vegeta1975

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2004
hallo allemaal,
Ik heb misschien een simpele vraag maar wat is een router en wat doet het. Is het hetzelfde als een modem ofzo. Wie kan mij dit eenvoudig uitleggen. In een paar zinnen het liefst.
Groetjes

Stel je hebt thuis twee computers en maar een internetverbinding. Met een router kun je die verbinding opsplitsen naar twee of meerdere internetverbindingen zodat al de andere computers ook een internetverbinding hebben.

Dit kun je doen met kabels maar je hebt ook draadloze routers. Bij draadloze routers hebben al je computers dan ook een draadloze netwerkkaart nodig om verbinding met de router te kunnen maken. Maar je kunt ook de computer waar de router bij staat gewoon via een kabel aansluiten.

1202642.jpg

Laatst bewerkt:
Een router zorgt er in een lokaal netwerk voor dat inkomende en uitgaande netwerkverzoeken op de juiste bestemming aankomen. Een router maakt het mogelijk om via slechts 1 uniek IP adres wat op internet aanwezig is, toch met meerdere computers gebruik te kunnen maken van de verbinding. In principe zijn alle ethernet ADSL modems tevens als router te gebruiken. Sommige modems/routers hebben zelf al een switch met veelal 4 poorten om direct meer dan één computer aan te kunnen sluiten

ok bedankt het mij nu duidelijk, en hoe spreek je het uit
Rooter(engels) of gewoon router!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan