wat is eigenlijk de reden van het overstappen naar linux in het netwerk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jiros

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2005
zo veel mensen in mijn omgeving zeggen dat linux ideaal voor het netwerk is, ik vraag waarom en ze antwoorden allemaal: omdat het stabiel is.
dat kan toch niet de enige reden zijn.......... of wel?

Linux is uitermate stabiel. Het blijft werken totdat een hardware onderdeel het begeeft, en er is bijna nooit een restart nodig.

Er bestaan weinig tot geen virussen.

Linux heeft de beste technische support. Er word volop gewerkt door vele programmeurs om linux steeds verder te verbeteren.

Linux heeft tools en programma's voor iedereen, zonder dat er voor moet worden betaald.

Linux werkt goed samen met andere besturingssystemen zoals Microsoft Windows 9x/NT, IBM OS/2, Netware en MacIntosh, en het kan ook omgaan met alle verschillende schijfstructuren van deze systemen.

En natuurlijk de belangrijkste reden, het is GRATIS

Geplaatst door jiros
zo veel mensen in mijn omgeving zeggen dat linux ideaal voor het netwerk is, ik vraag waarom en ze antwoorden allemaal: omdat het stabiel is.
dat kan toch niet de enige reden zijn.......... of wel?

En het is een hype ;)

En natuurlijk altijd leuk om mee te spelen :D

en kun je dr een beetje goed games mee spelen?
ik heb gehoord dat je ze kunt tweaken enzo

edit...... hmmmm 2 maand wachten met reageren is nooit slim

Geplaatst door jiros
en kun je dr een beetje goed games mee spelen?
ik heb gehoord dat je ze kunt tweaken enzo

Het is geen uitermate goed game systeem, er zijn zeker wel spellen die erop draaien al dan niet met behulp van Wine maar als je voor 90 % gamed op de pc kun je beter windows blijven behouden

Geplaatst door pmeijne
En het is een hype

sinds 31 juli 1992 ...noujah toen begon Linus met zijn "Projectje" wat nu linux heet en bij versie 2.6.14 is

edit...... hmmmm 2 maand wachten met reageren is nooit slim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan