Midden in spel World of warcraft, crashed het grafish beeld.
situatie bij het opstarten van systeem zie ik strepjes bij intell logo en scherm vol blauwe blokjes bij windows logo.
beeld bureablad is ok en achtergrondplaatje ook.
zie wat barcode streepjes rondom cursor.
alle drivers geupdate van monitor, ati radeon 9800 kaart en directx. ook bios chip(?) weer gebacked up. Maar klachten blijven.
grootste probleem is dat hij geen spellen opstart.
bij dxdiag zie ik onder beeldscherm dat direct3d versneller niet actief is.
ik vermoed dat grafische kaart kapot is dan , misschien door de warmte . vermoede al tijdje fan niet goed werkt. het is een oude medion pc van aldi die 3-4 jaar uitskend heeft gewerkt (alleen een fan verwisseld door medion tijdens garantie. snelle service!)
wat kan ik nog doen om te achterhalen waar het probleem zit. Monitor is oude visionmaster pro410 iiyama , kan het daar ook aan liggen?
of is het de kaart? programma 3dmark06 wil ook niet testen/opstarten.
verder werkt namenlijk alles prima, explorer, email etc...
dus nieuwe kaart of kan ik ergens direct3d aanzetten? (heb ook ati catalyst center)
situatie bij het opstarten van systeem zie ik strepjes bij intell logo en scherm vol blauwe blokjes bij windows logo.
beeld bureablad is ok en achtergrondplaatje ook.
zie wat barcode streepjes rondom cursor.
alle drivers geupdate van monitor, ati radeon 9800 kaart en directx. ook bios chip(?) weer gebacked up. Maar klachten blijven.
grootste probleem is dat hij geen spellen opstart.
bij dxdiag zie ik onder beeldscherm dat direct3d versneller niet actief is.
ik vermoed dat grafische kaart kapot is dan , misschien door de warmte . vermoede al tijdje fan niet goed werkt. het is een oude medion pc van aldi die 3-4 jaar uitskend heeft gewerkt (alleen een fan verwisseld door medion tijdens garantie. snelle service!)
wat kan ik nog doen om te achterhalen waar het probleem zit. Monitor is oude visionmaster pro410 iiyama , kan het daar ook aan liggen?
of is het de kaart? programma 3dmark06 wil ook niet testen/opstarten.
verder werkt namenlijk alles prima, explorer, email etc...
dus nieuwe kaart of kan ik ergens direct3d aanzetten? (heb ook ati catalyst center)