Wat is er aan de hand?

• Onderwerp starter Onderwerp starter xrux
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

xrux

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2007
Midden in spel World of warcraft, crashed het grafish beeld.

situatie bij het opstarten van systeem zie ik strepjes bij intell logo en scherm vol blauwe blokjes bij windows logo.

beeld bureablad is ok en achtergrondplaatje ook.
zie wat barcode streepjes rondom cursor.

alle drivers geupdate van monitor, ati radeon 9800 kaart en directx. ook bios chip(?) weer gebacked up. Maar klachten blijven.

grootste probleem is dat hij geen spellen opstart.

bij dxdiag zie ik onder beeldscherm dat direct3d versneller niet actief is.

ik vermoed dat grafische kaart kapot is dan , misschien door de warmte . vermoede al tijdje fan niet goed werkt. het is een oude medion pc van aldi die 3-4 jaar uitskend heeft gewerkt (alleen een fan verwisseld door medion tijdens garantie. snelle service!)

wat kan ik nog doen om te achterhalen waar het probleem zit. Monitor is oude visionmaster pro410 iiyama , kan het daar ook aan liggen?

of is het de kaart? programma 3dmark06 wil ook niet testen/opstarten.
verder werkt namenlijk alles prima, explorer, email etc...

dus nieuwe kaart of kan ik ergens direct3d aanzetten? (heb ook ati catalyst center)

3d probleem

het lijkt erop alsof de hardware op de kaart die 3d zou moeten aansturen kapot is?

ik kan nu ook geen ati driver meer updaten/veranderen. Ati catalyst herkent ati kaart niet meer. Maar in pc-wizard ed staat gewoon ati radeaon a..lol

ook geen test mogelijkheden in dxdiag

hoi allemaal

ik heb zelfde soort verhaal alleen in vista ultimate

heb je je agp/chipset drivers er ook op gezet van je moederbord xrux?
zijn al je fannetjes van binnen mooi schoon. processor, videokaart, chipset, inlaat en uitlaat fan-HEEL belangrijk allemaal
heb je em ooit wel eens zelf schoon gemaakt van binnen?
en geef eens aan wat voor moederbord enz je heb
heb je laatste direct x versie erop gezet
http://www.microsoft.com/downloads/Browse.aspx?displaylang=nl&categoryid=2

amd 4400 x2 dualcore 2200mhz
2gig ram pc3200
eah2900xt laatste drivers vista32 whql
asrock dual/vista s939 alle drivers-al is er weinig drivers ondersteunig bij asrock
ata 133 80gig vista
wd250gig s-ata xp
onboard cmedia geluid
onboard lan

heb laatste directx 9 geinstalleerd- (had het al van bf2 en andere games)

probleem: geen hardware versnelling mogelijkheden knop is grijs, geen test mogelijkheden in dxdiag alle versnellingen staan wel aan ,en dxdiag geeft alles okee aan? lol

maar kan alles mits kleine probleempjes ( crash to desktops bv maar das normaal in dat soort spellen) spelen bf2 - bf2142 halflife enz , in vista wel eerst op administrator rechten zetten -rechtklikken op snelkoppeling van je spel dan klikken op ' als admin uitvoeren' , dan nog een x rechtklikken en dan eigenschappen, ga je naar tabblad compatibiliteit en daar ook aanvinken, 'dit programma als admin uitvoeren' , ( ook bij 3dmark 05 06) voor spellen :desnoods kan je die ook nog uitvoeren in xp sp2 mode enz ,in de compatibiliteitmodus boven aan, daarna dan ff toepassen en ok klikken.

wat ik ook niet begrijp is, waar ik in kan stellen om je grafisch virtueel geheugen te verkleinen, als dat kan.(heb gezocht maar kon niets vinden)
heb 512 maar nu volgens vista 1279 beetje teveel lijkt me , ik heb ook vaak lagg in games nu(vooral in het begin lijkt wel vista ff tijd nodig heeft, had ik in xp niet.
bf2 bv kost nu ook 1100mb werkgeheugen normaal in xp 7a800 aardig verschil alsjemenou?
nou staat vista wel op slome schijf dus dat telt ook mee
in vista scoort de eah2900xt 7530 marks06 max en in xp 8878 marks06.
het zou kunnen zijn dit aan het te grote virtueel geheugen van kaart ligt of aan directx 9 of 10?
als iemand hier iets over weet zou ik het ook graag vernemen

bvd kaasie

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan