Wat is er fout, en wat kan ik doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

chipieram

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2007
Ik heb een ECS P4M800-M7 V/R/S/AGP 775 moederbord (met 800 MHz FSB en integrated Dual channel UltraDMA 133/100/66 Master Mode EIDE controller) + 775 Intel Celeron D 336 2.80GHz processor. Aan geheugen heb ik takems 2x 256 MB DDR 400 PC3200 (double sided) CL 2.5. Nu wil ik 1024 MB. En heb ik takems 1x 512 MB DDR 400 PC3200 (single sided) gekocht en zag dat die CL 3 is. Ik deed het in m'n pc en dan start de pc normaal op, maar dan zie ik 512 MB (ipv 1024). De vraag is, wat is er fout? En wat kan ik doen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Nog zo'n precies dezelfde module kopen.
Die erin zetten en die andere twee van 256 Mb verkopen

Als ik je moederbord bekijk, blijkt dat je twee geheugenslots hebt. Wat Palomino adviseert zou wel eens de oplossing kunnen zijn, maar kijk daarvoor nog eens goed of die 512 werkelijk goed in het slot is gedrukt. Geen hamer, maar wel er uithalen en dan voorzichtig beginnen en als hij goed er in schuift erg stevig aandrukken. Proberen waard?
Je hebt geen manual bij het moederbord? Altijd twee dezelfde reepjes in de slots nodig?

Ok, controleer eerst wel of de 512 er goed in zit en anders doe ik wat Palomino heeft geschreven.

Heb geen nieuwe ram hoeven kopen. De bank interleave op 4 way gezet en de CL op 3 in de bios en dan werkt het goed. Excuus voor het laat reageren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan